Hugo Boss și-a vândut afacerea din Rusia partenerului Stockmann, a anunțat brandul german de lux, fără a da publicității valoarea tranzacției, alăturându-se astfel companiilor care au ieșit de pe piața rusă în urma războiului din Ucraina, transmite Reuters.
Compania de modă din Germania a suspendat afacerile sale de vânzare cu amănuntul în Rusia curând după invadarea Ucrainei, în februarie 2022, apoi a oprit activitățile de comerț electronic pe piața rusă și a renunțat la campaniile publicitare, arată Agerpres.
„Putem confirma că subsidiara noastră din Rusia a fost vândută către Stockmann JSC, o companie care aparține unuia dintre partenerii de lungă durată ai Hugo Boss din Rusia”, a informat într-un comunicat firma germană.
Valoarea tranzacției nu a fost dată publicității, dar Rusia cere ca firmele străine să își vândă activele la discounturi de cel puțin 50%. Reprezentanții Stockmann nu au răspuns solicitărilor de a comenta informația.
Conform datelor din Rusia, tranzacția s-a finalizat în 2 august, iar Stockmann JSC deține acum 100% din Hugo Boss Rus, cu o valoare nominală de 40 de milioane de ruble (470.588 de dolari).
Acțiunile Hugo Boss s-au prăbușit luna trecută la Bursa de la Frankfurt, ajungând la cel mai scăzut nivel din 2021, după ce compania germană și-a redus previziunile de profit din acest an, pe fondul slăbiciunii de pe piețele cheie, cum ar fi China și Marea Britanie.
Este o lovitură pentru campania de redresare a brandului, condusă de directorul general Daniel Grieder, și este pentru prima dată când firma, cu o capitalizare bursieră de 2,6 miliarde de euro, și-a redus previziunile de profit sub conducerea acestuia, au precizat analiștii de la Citigroup Inc.
Fostul director de la Tommy Hilfiger a venit la Hugo Boss în iunie 2021 cu obiectivul de a reorganiza gama de îmbrăcăminte și de a trage cumpărătorii tineri.
Sectorul de lux a raportat rezultate mixte. Acțiunile Burberry Group Plc au continuat să scadă, după declinul de 16% de luni, când compania britanică a anunțat suspendarea dividendelor, înlocuirea directorului general și a avertizat că ar putea raporta pierderi în primul semestru din 2024.
Producătorul de ceasuri și bijuterii Swatch Group AG a raportat luni un declin semestrial al vânzărilor și profitului, pe fondul încetinirii cererii din China și al aprecierii francului elvețian.
În ultimii ani, China a fost un motor important de creștere al industriei de lux, dar încetinirea economiei a afectat acest domeniu.
CITEȘTE ȘI FOTO Sardeluța marinată, un nou produs românesc recunoscut și protejat în Uniunea EuropeanăConglomeratul elvețian, printre mărcile căruia se află Omega, Blancpain și Harry Winston, a înregistrat în primele șase luni din acest an o scădere de 14% a vânzărilor, la 3,45 miliarde franci elvețieni (3,85 miliarde de dolari), sub nivelul previzionat de analiști. Titlurile Swatch Group AG au urcat marți cu 0,4%, după ce luni au scăzut cu 9,8%.
Richemont, proprietarul Cartier, a raportat marți o ușoară creștere a vânzărilor în primul trimestru din 2024, acțiunile au urcat cu 2,3%.