Principala companie aeriană din Republica Moldova, Air Moldova, la care operatorul românesc low-cost Blue Air a avut la un moment dat un pachet important de acțiuni, a depus în instanță cererea de aprobare a restructurării accelerate a companiei, respectiv un plan de acțiuni ce are drept scop evitarea falimentului, soluționarea problemelor existente și acceptarea investițiilor.
Investitorii sunt gata să investească în Air Moldova în jur de 50 de milioane de dolari. Aceste investiții ar permite soluționarea problemelor financiare ale companiei și suplinirea flotei proprii. Investițiile în companie nu pot fi realizate fără procedura de restructurare accelerată din cauza riscului sporit a unui atac din partea creditorilor existenți, susține operatorul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Până la pronunțarea deciziei instanței, privind acceptarea sau respingerea cererii înaintate de Air Moldova, compania va suspenda, din nou, operarea zborurilor și vânzărilor de bilete începând de astăzi. Reluarea activității va fi posibilă în termen de 3 zile de la pronunțarea deciziei de către instanță.
Pe 21 aprilie, compania a anulat toate zborurile programate pentru intervalul 21 aprilie-25 aprilie, explicând că este nevoită să recurgă la acest demers din cauza deficitului de resurse financiare necesare.
În toamnă, analiștii de la Sanford C. Bernstein atenționau că operatori aerieni ai Europei, cu o poziție financiară mai slabă, se confruntă cu un risc crescut de colaps, deoarece statele care le-au salvat în timpul crizei COVID își concentrează acum sprijinul în altă parte, pe fondul inflației în creștere. Cei mai expuși transportatori prezentați atunci includ, conform acestora, unul din Cipru și doi din Albania, precum și companii aeriene cu sediul în Belarus, Bulgaria, Cehia, Georgia, Republica Moldova și România.
„Din păcate, constatăm că tot efortul și acțiunile întreprinse de echipa Air Moldova pentru a gestiona situația în care se află compania nu au dat rezultate”, este acum mesajul operatorului din Republica Moldova.
CITEȘTE ȘI Turcii ocolesc băncile și se îngrămădesc la Marele Bazar din Istanbul să scape de lirele lorToți pasagerii vor primi rambursarea banilor pentru biletele anulate.
„Echipa Air Moldova își cere scuze pentru că nu își poate onora obligațiunile în acestă perioadă critică. Situația creată este fără precedent în domeniul aviației civile”, notează Air Moldova.
CITEȘTE ȘI VIDEO Pastila de HR - Radu Atanasescu, director marketing Setrio Soft: Profesioniștii sunt și ei oameni și caută mai mult decât aspectul financiar, caută liniște, apreciere, valoriÎn acest sens, Autoritatea a solicitat de la Air Moldova elaborarea și prezentarea spre aprobarea AAC a unui plan de acțiuni corective, care să stabilească acțiunile de remediere a situației financiare precare, pentru a asigura buna funcționare a operatorului aerian.
Air Moldova a fost înființată prin decret prezidențial la 12 ianuarie 1993, dar acum este o companie privată.
Operatorul statului vecin a fost scos la vânzare în cadrul unui program de privatizare a 12 companii de stat și a fost preluat de Blue Air cu 2,5 milioane euro plus datorii de 61 milioane euro, prin intermediul unei firme înființate în luna august 2018. În firma respectivă, Blue Air s-a asociat cu oamenii de afaceri moldoveni Andrei Ianovici, care controlează Aergrup, și Serghei Melnik, care deține Air Jet, cum a anunțat atunci Profit.ro.
Blue Air s-a retras însă un an mai târziu.
Acum, pachetul respectiv este deținut de un cetățean leton.
Air Moldova este cel mai mare operator aerian pe piața moldovenească, deținând circa 50% din transporturile aeriene de pasageri și având conexiuni cu țările din Comunitatea Statelor Independente și din Uniunea Europeană.