Aeroportul din capitala Bulgariei, Sofia, își propune să se extindă semnificativ și să devină unul dintre nodurile majore de tranzit din Europa de Est, urmând a investi aproximativ 250 milioane de euro (275 de milioane de dolari sau 500 de milioane de leva) pentru a construi și a opera un nou terminal, al treilea, susține Travelradar.
Al treilea terminal de pe aeroportul din Sofia va deservi până la 20 de milioane de pasageri anual. Tendința largă de operațiuni optimizate, aglomerația redusă și conectivitate crescută vor contribui, de asemenea, la transformarea Sofia într-un nou hub major regional de tranzit în regiune.
Construcția celui de-al treilea terminal este în prezent în curs de aprobare, ea urmând a începe la jumătatea anului 2026.
CITEȘTE ȘI Reuters: Moldova a averizat mai multe țări UE, inclusiv România, că Rusia intenționează să perturbe votul diasporei prin false alerte cu bombăÎn cel mai bun caz, pregătirea operațională completă a celui de-al treilea terminal va avea loc până în 2027.
Obiectivul principal al proiectului este de a asigura durabilitatea și eficiența terminalului. Materialele verzi și sistemele eficiente din punct de vedere energetic sunt o prioritate. Porțile electronice, care facilitează îmbarcarea și tomografia computerizată pentru verificarea siguranței, vor asigura optimizarea tehnologică a traficului de pasageri. Tehnologiile inovatoare de transport al bagajelor, capabile să proceseze peste 2.400 de bagaje în fiecare oră, vor satisface cerințe enorme de producție, creând un centru de tranzit modern și prietenos cu mediul.
În urmă cu 4 ani, ministerul bulgar al Transporturilor a semnat un acord pe 35 de ani cu un consorțiu condus de firma de gestionare a activelor Meridiam pentru administrarea și operarea aeroportului internațional din Sofia, principalul hub aerian al Bulgariei.
CITEȘTE ȘI CNN: Cum riscă să fraudeze „banii murdari” ai Rusiei alegerile prezidențiale din MoldovaConsorțiul, din care face parte și Flughafen Muenchen (operatorul aeroportului din Munchen, Germania), a câștigat licitația în iulie 2019, oferind o taxă anuală de concesionare de 24,5 milioane de euro și investiții de 608 milioane de euro.
Printre firmele care au depus oferte pentru concesionarea aeroportului din Sofia s-au aflat și grupul britanic Manchester Airport (MAG) împreună cu firma chineză de construcții BCEG, grupul german Fraport (operatorul aeroportului din Frankfurt), precum și un consorțiu condus de Aeroports de Paris (ADP) și o alianță între Copenhagen Airports și SSB Sauernwein & Schaefer.