Vânzările companiei de călătorii Eximtur au depășit 55 de milioane de euro în 2017, fiind în creștere cu aproximativ 15% față de anul anterior. Serviciile oferite prin diviziile specializate ale companiei - business travel și organizare evenimente, leisure și incoming - au avut ca beneficiari peste 250.000 de clienți. Valorea biletelor de avion vândute a crescut la 22 de milioane de euro.
Creșterea din anul 2017 s-a datorat în principal diviziei Eximtur Business, care și-a lărgit considerabil portofoliul de clienți corporate prin încheierea a încă 90 de contracte, a precizat compania pentru Profit.ro. Eximtur Business, prin serviciile aferente călătoriilor cu scop de afaceri și organizarea de evenimente, a generat peste 60% din totalul vânzărilor companiei. Germania și Marea Britanie au fost în topul destinațiilor externe de business travel.
Eximtur Business a fost și în 2017 partener de ospitalitate al Festivalului Internațional de Film Transilvania – TIFF, ediția de anul trecut fiind una de excepție, cu număr record de spectatori înregistrat și un volum de cazări în creștere cu 27% față de ediția anterioară, respectiv 3.450 de înnoptări. Campionatele Europene de Gimnastică Artistică 2017, organizate la Cluj-Napoca, au fost, de asemenea, susținute de divizia Eximtur Business, tot în calitate de partener de ospitalitate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Eximtur Business a continuat să crească într-un ritm constant, dar și investițiile în tehnologia de travel și echipa de consultanți au fost în creștere. Suntem într-un continuu proces de lărgire și instruire a echipei, diversificăm permanent gama de servicii oferite clienților corporate. A fost un an foarte productiv pentru noi”, a declarat Lucia Nora Morariu, președinte fondator Eximtur.
Peste 95.000 de turiști, un număr în creștere cu peste 20% față de anul anterior, au optat pentru destinații autohtone în 2017, vânzările de vacanțe în stațiuni balneare, montane și în Delta Dunării cunoscând cea mai dinamică creștere, de peste 50%, cu un volum de vânzări de peste șase milioane de euro. Cu o tradiție recunoscută în oferta pentru litoralul românesc, Eximtur a înregistrat pentru această categorie de destinații vânzări de peste 10 milioane de euro, în creștere cu 11% față de 2016. Cererile pentru stațiunile Venus, Eforie Nord și Jupiter au crescut cel mai mult, datorită unităților hoteliere modernizate și transformate în complexuri all inclusive. Pentru o vacanță în România, un turist a plătit anul trecut, în medie, 157 de euro.
În 2017, specialiștii în turism extern ai Eximtur au readus în atenția turiștilor destinații precum Tunisia, Bora Bora sau Zimbabwe. Grecia și Turcia au rămas totuși principalele destinații externe cerute, Turcia cunoscând o revenire semnificativă în 2017. Cipru a fost cea mai dinamică destinație de litoral extern, susținută de zborurile companiilor aeriene nou introduse către această destinație, din București și Cluj-Napoca, și cu impresii foarte bune de la clienți cu privire la condițiile de climă, mare și servicii hoteliere. Dintre orașele europene, Londra a fost principala capitală vizitată de turiștii noștri leisure, interesul față de această destinație crescând considerabil după anunțarea Brexit. Destinații precum Egipt, SUA, Danemarca sau Africa de Sud au înregistrat, de asemenea, o dinamică deosebită.
În total, 40.000 de turiști Eximtur au ales să își petreacă concediul în străinătate, valoarea medie a pachetului/turist fiind de 368 de euro.
CITEȘTE ȘI Salvamontiștii îndeamnă turiștii să schieze responsabil, după ce au primit numeroase apeluri de urgențăUn alt factor important care a contribuit la creșterea volumului de vânzări al Eximtur a fost achiziția de servicii de turism cu vouchere de vacanță. Un procentaj de 10% din totalul vânzărilor pentru destinații interne, circa 1,6 milioane de euro, a fost achitat prin acest instrument.
“Apreciem introducerea sistemului voucherelor de vacanță pentru angajații din sistemul bugetar ca fiind o măsură excepțională de susținere a circulației turistice în România. Acordarea în sumă limitată, și anume 1.450 de lei/persoană, va conduce la lărgirea bazei de beneficiari ai voucherelor, dar și la un efect multiplicator, deoarece se va adăuga resursa financiară proprie pentru petrecerea vacanței cu familia în România. Este cel mai important sprijin acordat în ultimii ani turismului românesc și apreciem o creștere importantă în 2018 pe toate segmentele în turismul intern” a menționat președintele fondator Eximtur.
Echipa Eximtur a ajuns în prezent la 170 de angajați. Compania a finalizat implementarea prevederilor OUG nr. 82/2017 coroborată cu OUG nr. 79/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, menținând, de la 1 ianuarie 2018, salariile nete ale tuturor angajaților.
CITEȘTE ȘI FOTO Președintele Klaus Iohannis a schiat în Munții Șureanu din AlbaCompania de călătorii Eximtur, înființată în 1993, deține 24 de agenții proprii și francizate, în 18 orașe din România. Activitatea companiei este organizată în patru divizii: business travel și organizare evenimente (www.eximtur.ro/business), leisure travel (www.eximtur.ro), incoming (www.romaniaforall.com) și școala de turism. Divizia Eximtur Business este prezentă în patru centre urbane importante: București, Cluj-Napoca, Timișoara și Sibiu.
Eximtur este singura companie din România afiliată la rețeaua globală de travel management - UNIGLOBE Travel Internațional. Acest parteneriat asigură Eximtur conectarea la un sistem internațional performant de management al călătoriilor cu scop de afaceri și accesul la o gamă largă de soluții tehnice de ultimă generație, care se reflectă în calitatea serviciilor și produselor oferite clienților.
În anul 2017, Eximtur a plătit statului român taxe și impozite în valoare de peste 1 milion de euro.