Propunerea Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) de creștere a capitalului social minim pentru agențiile de turism de la 200 la 25.000 de lei nu dezavantajează agențiile mici, au explicat membrii ANAT, subliniind că această măsură nu reprezintă „o barieră pentru nimeni”.
Președintele ANAT, Aurelian Marin, a explicat că această propunere a venit în urma consultărilor cu mai multe agenții, membre și nemembre ale ANAT. „Se intră astăzi și s-a intrat tot timpul foarte simplu într-o zonă (n.r. turismul) care are totuși un grad ridicat de risc față de alte industrii. Mărirea capitalului social nu reprezintă o barieră pentru nimeni, este o minimă dovadă că există o minimă capabilitate financiară”, a precizat Aurelian Marin.
Remus Vișan, managing director al Paravion și vicepreședinte ANAT, a spus că „ultimul lucru pe care și l-ar dori ANAT este ca o agenție de turism să se închidă. Nu ne dorim acest lucru pentru că orice agenție care se închide sau suferă are un efect devastator, pe care noi îl resimțim imediat în scăderea vânzărilor. Oamenii vor încerca să își cumpere pachetul de vacanță fără să apeleze la o agenție, pentru că ne vor încadra pe toți în același tipar și nu vor mai avea încredere”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Nimeni în lumea civilizată nu face afaceri cu cineva care are capital social 200 de lei. Ar trebui și la noi să se termine cu acest sistem. Nu numai în domeniul turismului. Acest lucru apare ca o necesitate în orice domeniu. Particularizat la noi, acest capital social de 200 de lei nu te ajută în obținerea asigurării (n.r. de insolvență) de la asigurător”, a spus, la rândul său, Dan Goicea, proprietarul Cocktail Holidays și președintele ANAT pe regiunea București-Ilfov.
Reprezentanții ANAT au mai precizat că unul dintre criteriile pe care le cer asigurătorii atunci când vine vorba de încheierea poliței de insolvență – fără de care o agenție nu poate funcționa – este gradul de capitalizare, iar majorarea capitalului social ar facilita, în opinia lor, dobândirea acesteia dar și obținerea unui preț mai bun. Oficialii ANAT au mai precizat că o asigurare de insolvență se ridică la 500-1.000 de euro pe an, în funcție de bonitatea agenției.
Recent, Patronatul Național al Agențiilor de Turism a atras atenția că peste o mie de agenții care activează pe piața românească vor dispărea dacă se va pune în practică propunerea ANAT de mărire a capitalului social.