Cele trei hoteluri dezvoltate și administrate de compania lituaniană Apex Alliance Hotel Management în București - Hilton Garden Inn Old Town, Hilton Garden Inn Bucharest Airport și Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca – au fost pregătite pentru redeschidere, dar cu noi proceduri de siguranță, impuse de pandemia de coronavirus.
Este de așteptat ca astfel de măsuri să fie aplicate și în alte hoteluri.
Hotelurile nu au fost supuse retricțiilor decât prin închiderea restaurantelor proprii, dar proprietarii le-au închis singuri în lipsă de clienți. Acum, odată cu ridicarea restricțiilor din 15 mai, administratorii hotelurilor speră să atragă din nou clienți, așteptându-se însă la o cădere drastică a numărului de turiști.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Bogdan Georgescu, despre premium în businessAstfel, oaspeții vor avea opțiunea de a-și face singuri curățenie în camere, stând astfel la distanță de angajații hotelului și câștigând puncte în conturile lor de membri, pe care le pot transforma ulterior în reduceri la cazările următoare sau la restaurantele hotelurilor. În cazul în care oaspeții optează pentru serviciile de curățenie oferite de hotel, angajații care se ocupă de acest lucru vor purta echipament de protecție.
Una dintre cele mai importante măsuri de siguranță este păstrarea unui interval de 3 zile (72 de ore) înainte de cazarea următorului oaspete într-o cameră. De asemenea, un nou concept de mic dejun și de room service cu ambalaje de unică folosință, comandă prin telefon sau la restaurant va asigura distanțarea socială și contactul minim cu ceilalți oaspeți.
• Creșterea frecvenței dezinfectărilor spațiilor publice ale hotelurilor
• Încurajarea folosirii cheii digitale, pentru a intra cât mai puțin în contact cu angajații hotelurilor
• Limitarea accesului în fitness center (odată cu redeschiderea), în funcție de suprafața acestuia
• Înlocuirea cănilor/paharelor din camere cu unele de unică folosință
• Utilizarea liftului de către o singură persoană/familie/cuplu care stă în aceeași cameră
• Utilizarea echipamentelor de protecție de către toți angajații hotelurilor.
La toate aceste măsuri se vor adăuga verificarea temperaturii angajaților și a simptomelor respiratorii, gestionarea cozilor formate de turiști prin markere pe podea, pentru a asigura o distanțare de cel puțin 1 metru, și așezarea meselor în restaurant (odată cu redeschiderea) pentru a asigura o distanță tot de cel puțin 1 metru între mese, dar și între scaunele așezate la aceeași masă.
“Ultimele două luni au fost o perioadă cum nu am mai întâlnit niciodată în sectorul turistic. Am făcut toate eforturile posibile pentru a păstra cât mai multe locuri de muncă în hotelurile noastre și pentru a asigura bunăstarea și siguranța angajaților noștri și a familiilor lor. Odată ce se va încheia pandemia, ne așteptăm ca cererea pentru cazare să crească din nou, chiar dacă într-un ritm mai lent. Pandemia COVID-19 va schimba clar industria turismului, mai mult decât orice eveniment important din istoria recentă. Vom vedea modernizări ale hotelurilor și schimbări în proceduri și concepte. Lumea se schimbă și trebuie să ne adaptăm, oferind oaspeților noștri toate măsurile de precauție de care au nevoie, la un preț corect. Ne așteptăm ca industria să înceapă să crească în vară, dar, în ansamblu, estimăm că sectorul turistic va înregistra o scădere cu 80% în acest an față de 2019. Este o parte a economiei care angajează peste 230.000 de oameni în România și are nevoie de un sprijin puternic din partea guvernului în această perioadă”, spune Gerhard Erasmus, CEO Apex Alliance Hotel Management.