Grupul francez Accor, lider mondial în domeniul ospitalității, vizează o extindere puternică în România în următorii 3-5 ani. Grupul vrea să aducă pe piața locală și două noi branduri.
În România, Grupul Accor este prezent de circa 30 de ani, cu brandurile ibis, ibis Styles, Mercure, Novotel și Pullman, având în operare 21 de hoteluri, cu circa 2.200 de camere.
„România are un potențial foarte mare pentru grupul Accor. Planul este să ajungem la 50 de proprietăți în România în următorii 3-5 ani și, de ce nu, chiar și la 80. Vrem să aducem și noi branduri. Anul acesta și anul viitor vom aduce pe piața din România brandurile Handwritten și Tribe”, spune, pentru Profit.ro, Patrick Mendes, CEO Accor Group pe Europa și Africa de Nord.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul și-a extins portofoliul cu cinci noi hoteluri în 2023, adăugând 395 de camere și marcând o creștere de 22%. Printre inaugurări se numără Mercure Sibiu Arsenal, ibis Styles Pitești Argeș, ibis Styles Bucharest Airport și Mercure Conacul Cozieni.
Până la finalul anului, Accor va mai inaugura și Swissotel Poiana Brașov, iar recent a inaugurat ibis Styles Venus, pe litoralul românesc.
„E posibil să vedem și alte deschideri până la finalul anului, ca rezultat al negocierilor avansate cu diverși proprietari și investitori din România”, spune Patrick Mendes.
România este și a doua țară din Europa de Est ca număr de camere deținute și venituri pentru grupul Accor, după Polonia.
„În următorii 5 ani, România va ajunge la același nivel cu Polonia, unde avem deja 80 de hoteluri în operare, iar planul este să mai deschidem încă 10. Și în România am putea să ajungem la 80 de hoteluri în următorii 5 ani”, precizează acesta.
Patrick Mendes afirmă și că extinderea puternică vizată de Accor vine și pe fondul lipsei de operatori internaționali pe piața locală și a numărului foarte mare de hoteluri independente existente.
„Sunt foarte multe hoteluri independente în România. Cam 90% dintre hoteluri sunt independente. Avem spațiu foarte mare de extindere pentru branduri ca ale noastre. În plus, brandurile noastre sunt potrivite pentru mai multe categorii de clienți, atât pentru cei din zona premium, cât și din segmentul midscale. Totodată, investitorii români recunosc valoarea pe care grupul Accor o poate aduce”, afirmă Mendes.
CITEȘTE ȘI Ritmul rezervărilor de vacanțe la mare a accelerat. "O cerere de rezervare la fiecare 10 secunde!"Grupul Accor a raportat un EBITDA record în 2023 care a depășit 1 miliard de euro, alături de o creștere de 23% a venitului pe cameră disponibilă față de anul precedent. În 2024, Accor vizează menținerea creșterii durabile și se concentrează pe extinderea portofoliului său și pe optimizarea operațiunilor. Această perspectivă este susținută de creșterea anticipată a sectorului turismului, cu previziuni care estimează 1,5 miliarde de călători internaționali în 2024.
„Suntem norocoși să fim prezenți în Europa de Est, în țări precum România, Bulgaria, Ungaria și Polonia. Având prezență în aceste țări ne ajută să ne atingem obiectivele financiare. În momentul de față, vedem România ca fiind o piață în plină expansiune, care ne va aduce o creștere de 10%”, precizează acesta.
La nivel global, grupul Accor este prezent cu cele 45 de branduri ale sale în 110 țări.