Vânzările de vacanțe înregistrate la finalul lunii februarie, în contextul răspândirii infecției cu Covid-19, s-au concentrat pe destinațiile cu temperaturi ridicate, arată datele touroperatorului Paralela 45, potrivit cărora peste 35% din totalul turiștilor care au achiziționat pachete de vacanță pentru vară au încheiat și polițe de asigurare de tip storno, ca măsură suplimentară de siguranță.
La rândul său, agenția de turism J’Info Tours sfătuiește turiștii să își achiziționeze în continuare vacanțe early-booking, deoarece după depășirea acestei perioade, vacanțele vor fi cumpărate la un preț mai ridicat, perioada dintre momentul achiziției și cea a plecării fiind mai scurtă.
În cazul circuitelor organizate în China, turoperatorul Paralela 45 anunță că turiștii au primit banii înapoi sau au fost rerutați pe alte destinații, după ce mai multe companii aeriene au anulat zborurile spre această țară.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Interesul turiștilor s-a mutat spre zonele cu temperaturi ridicate, de peste 25 de grade, unde, conform specialiștilor, virusul nu rezistă. Au crescut vânzările pentru pachetele de vacanță cu transport individual în Grecia, Bulgaria, România, Turcia și pentru pachete cu zbor charter în Antalya, Spania, Grecia, Egipt și Tunisia”, a declarat Alin Burcea, proprietarul Paralela 45.
O serie de destinații de vară, unde temperaturile sunt ridicate, au fost incluse de turoperatorul Paralela 45 într-o campanie specială de reduceri early booking, lansată la începutul lunii martie. Campania cuprinde destinații unde, începând din luna mai, temperaturile depășesc 25 de grade Celsius, precum Turcia, Grecia, Spania, Portugalia, Cipru, Egipt, Tunisia, și unde turiștii pot ajunge cu zboruri charter săptămânale din principalele aeroporturi ale țării, în perioada mai-octombrie.
Pe fondul știrilor legate de Covid-19, pentru turiști nu mai sunt de interes programele de tip circuit cu plecare imediată, ci doar cele programate în luna aprilie, ori de Paște, în Creta (Heraklion), la Istanbul, Cappadocia, Canakkale-Kusadasi-Istanbul, Praga, Atena, Barcelona, Madrid, Paris, Costa del Sol, Toscana, Sicilia, Roma, Iordania, Tunisia, Rusia, Liban, țările baltice, New York, Mexic, Grecia-Macedonia-Albania, sau Azerbaijian-Georgia-Armenia.
”Dintre circuitele de Italia, pentru cel de Roma, organizat în prima săptămână din luna martie, niciun turist nu și-a anunțat dorința de a renunța să mai meargă în vacanță”, precizează compania.
CITEȘTE ȘI Efect al coronavirus - Wizz Air reduce frecvența zborurilor spre unele destinațiiÎn contextul știrilor din ultima perioadă și a întrebărilor adresate de turiști, Paralela 45 susține punctul de vedere al întregii industrii turistice, și anume că sumele achitate pentru vacanțele care nu au fost anulate de companiile aeriene și unitățile de cazare, ca urmare a extinderii gripei provocate de Covid-19, nu pot fi returnate de agenția de turism persoanelor care nu mai vor să călătorească.
Dacă turiștii se retrag, se aplică prevederile contractului
Dacă turiștii se retrag, se aplică prevederile contractului semnat cu agenția de turism. În funcție de data renunțării, penalizările pot fi și de 100% din suma achitată.
“Înțelegem pe deplin teama turiștilor, însă trebuie respectate contractele încheiate. Atâta vreme cât circulația turistică este permisă de autoritățile țărilor respective, avioanele zboară, iar hotelurile sunt deschise, agențiile de turism nu au cum să dea banii înapoi celor care se răzgândesc sau se lasă antrenați de știri alarmiste. Situația trebuie tratată cu calm și discernământ. Panica ne face mai mult rău decât o situație reală. Dacă se respectă măsurile de igienă anunțate de autorități, nu sunt probleme”, declară Alin Burcea, CEO Paralela 45.
CITEȘTE ȘI România poate deveni un centru important pentru turismul dentar. Estimări: "Am putea ajunge la 3-4% din PIB cu turismul de sănătate"Agenția de turism Paralela 45, care împlinește anul acesta 30 de ani de activitate, are în prezent o rețea națională de 50 de agenții de turism proprii și francize. Polița de asigurare pentru pachete de vacanță a ajuns la două milioane de euro în 2020, odată cu noile reglementări privind garantarea pachetelor turistice, și este una dintre cele mai mari din piață.
La rândul său, touroperatorul J’Info Tours le recomandă turiștilor să nu își amâne sau anuleze vacanța, pe motiv de coronavirus, ci, eventual, să găsească alternative în ceea ce privește destinația, mai ales dacă perioada aleasă este martie sau aprilie.
“Îi sfătuim pe turiștii noștri ca pentru vacanțele din perioada imediat urmatoare să aleagă destinațiile de călătorie împreună cu agenții de turism, care sunt la zi cu informațiile despre unde anume există risc de călătorie din cauza coronavirusului. Cel mai bine este să sunați în agenție și vă consiliem, în regim non-stop, în legătură cu locurile în care puteți merge, pentru a vă petrece relaxați vacanțele”, a declarat Carmen Pavel, proprietarul J’Info Tours.
Ea mai afirmă că Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă pe site-ul său să nu se impună restricții asupra călătoriilor și comerțului, nefiind vorba despre o pandemie.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tranzacție: Marian Alecu, omul care a adus McDonald's în România, intră puternic pe piața hotelieră”Drept urmare, nu trebuie să ne amânăm călătoriile pe care le-am rezervat pentru vară, toamnă sau iarnă. De asemenea, ea sfătuim turiștii să își achiziționeze în continuare vacanțe early-booking. Motivul este următorul: după depășirea acestei perioade, le vor cumpăra la un preț mai ridicat, perioada dintre momentul achiziției și cea a plecării fiind mai scurta, asta dacă vor dori să plece pe perioada concediilor deja programate”, a adăugat Carmen Pavel.
În prezent companiile aeriene și tour-operatorii se confruntă cu multe întrebări din partea turiștilor privind călătoriile, unii dorind chiar renunțarea la acestea.
“Perioada prin care trecem nu este un motiv de panică pentru noi tour-operatorii. De 30 de ani de cand J’Info Tours activează pe piața din România, fiind una dintre cele mai importante agenții de pe piață, ne-am mai confruntat cu astfel de situații de criză, dar ne-am revenit extrem de repede si ne-am repliat pe cerințele pieței. În general, industria turismului este supusă unor astfel de crize, periodic, dar, ca de fiecare dată, totul este să rămânem calmi și noi și turiștii și să găsim soluțiile cele mai potrivite, încât să nu se creeze panică”, a adăugat Carmen Pavel.