Hotelul Ramada-Majestic din centrul Capitalei, unul dintre hotelurile-emblemă ale Bucureștiului, primul din țară afiliat la brandul american Ramada, va fi redeschis în următoarele zile sub forma unei clădiri cu apartamente mobilate și zone de birouri comune, conform viziunii noului proprietar, o antreprenoare din Elveția denumită "regina supremă a apartamentului", datorită specificului afacerii sale cu închirieri de apartamente pe termen lung, și vedetă a emisiunii "Arena Leilor" a postului de televiziune elvețian TV24, în care antreprenorii decid dacă investesc sau nu în anumite afaceri. VEZI mai jos și în GALERIA FOTO cum arată acum fostul hotel.
Mișcarea a fost anunțată în primăvara anului 2021 de Profit.ro.
VEZI AICI ȘI EXCLUSIV Milionara Anja Graf, "regina supremă a apartamentelor", pregătește construcția primului său complex de apartamente de închiriat, în mijlocul Bucureștiului. Vrea să se extindă în toată țara
Hotelul, deținut anterior de grupul turc Ener Holding și scos la vânzare în vara anului 2018 cu peste 13 milioane euro, a fost vândut companiei Visionapartments, specializată în principal în închirierea de apartamente (în special pentru oameni de afaceri) și spații de birouri, tranzacție care a confirmat informațiile anunțate de Profit.ro.
Scoaterea la vânzare a fost anunțată de Profit.ro în vara anului 2018, spre finele anului 2019 Profit.ro anunțând că hotelul este aproape să fie vândut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"În ceea ce privește strategia pentru hotel, este în plan ajustarea acestuia conform conceptului Visionapartments - apartamente mobilate, cu o gamă largă de servicii. Serviciile Visionapartments variază de la clădire la clădire, în funcție de facilitățile deja existente. Pentru această proprietate, cel mai probabil vor fi păstrate zona de wellness și spa și vor fi create zone de birouri comune, cu o bucătărie comună. De asemenea, va fi implementat propriul concept de gastronomie.
Cu toate acestea, planurile nu sunt încă finalizate și s-ar putea schimba pe parcurs, odată cu dezvoltarea ulterioară a acestei proprietăți", au transmis la momentul cumpărării pentru Profit.ro reprezentanții companiei.
Noul proprietar a arătat că în vedere și o renovare a hotelului.
CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online"În ceea ce privește investițiile, vor fi făcute câteva investiții pentru o renovare ușoară, care vizează adaptarea hotelului la marca Visionapartments. Obiectivul este redeschiderea hotelului sub marca proprie cât mai curând posibil. Este luată în considerare o renovare și a hotelului", au mai precizat aceștia.
Înființată în Elveția în 1999, compania Visionapartments a crescut rapid de la statutul de startup la cel lider de piață elvețian pe nișa închirierilor de apartamente pe temen lung, având astăzi operațiuni în peste 850 de orașe din circa 100 de țări, cu peste 130.000 de spații.
CITEȘTE ȘI Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2Visionapartments a fost lansat într-un context în care CEO-ul de astăzi, Anja Graf (46 de ani), a înființat, la vârsta de 15 ani, cu mai mulți prieteni, propria agenție de modelling și a căutat camere mobilate, hotărând în final să mobileze ea însăși apartamente și să își lanseze propria companie la vârsta de 21 de ani.
"Când eram tânăr, conduceam o agenție de modele cu prietenii și căutam mereu camere mobilate, pentru modele internaționale. Întrucât acestea erau greu de găsit - fie erau mult prea scumpe, fie pur și simplu prea urâte - am decis să amenajez singură camere simple. Când companii cunoscute m-au sunat brusc și m-au întrebat despre asta, am făcut "click" și s-a născut ideea de afaceri", spune Graf.
Anja Graf s-a născut în Winterthur (cantonul Zürich, Elveția) și a trăit și la Varșovia (Polonia), deschizând, de altfel, câte un centru de suport al business-ului la Varșovia și București.
Ea a lansat și o afacere de vânzare de echipamente software pentru administrarea de proprietăți, prin compania Vision Business Services.
CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online
Construit înainte de Primul Război Mondial, gazdă pentru actorii și recuzita Teatrului Național după ce clădirea acestuia a fost bombardată de aviația americană în al Doilea Război Mondial, hotelul a devenit în anii '90 primul din țară afiliat la brandul american Ramada.
Clasificat la 4 stele și "lipit" de restaurantul Capșa, Ramada Majestic este unul dintre hotelurile emblemă ale Bucureștiului, locul unde a filmat Sergiu Nicolaescu și au fost cazați frații Păstorel și Ionel Teodoreanu.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boala"Cei patru acționari turci vor să vândă hotelul, pentru că toți au îmbătrânit, iar copiii lor nu vor să facă hotelărie. Au vândut deja un alt hotel, dar de 1.100 de locuri, pe care îl aveau în Antalya", au declarat în vara anului 2018, pentru Profit.ro, surse din piața de turism.
Cei patru acționari turci erau, conform termene.ro, Selim Orsan (28%), Ismail Isik, Yavuz Kemal și Atil Mehmet (fiecare cu câte 23,9%). Ener Holding controlează și lanțul de cafenele Gloria Jean's. Conform surselor Profit.ro, aceștia au cerut 13,5 milioane euro pentru cedarea hotelului.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Ramada-Majestic, unul dintre hotelurile-emblemă ale Bucureștiului, unde a filmat Sergiu Nicolaescu și a fost cazat Păstorel Teodoreanu - scos la vânzare cu peste 13 milioane euroConstruit înainte de Primul Război Mondial, în 1911, împreună cu Teatrul Odeon, a primit de atunci denumirea Majestic și i-a găzduit, în acea perioadă, pe frații scriitori Ionel și Păstorel Teodoreanu. A funcționat ca hotel timp de trei decenii, dar după ce americanii au bombardat în anii '40 Teatrul Național - care se afla pe Calea Victoriei, pe locul în care acum este construit hotelul Novotel - a funcționat ca o clădire care găzduia actorii și recuzita teatrului. În anii 70 a redevenit hotel, pentru ca 20 de ani mai târziu să fie cumpărat de investitori turci.
Hotelul este primul din țară care s-a afiliat la brandul american Ramada.
Clasificat la 4 stele, hotelul avea 111 camere, 450 metri păstrați spații de evenimente, piscină și două săli de conferință. În anii '60, primarul de atunci al Capitalei, Ion Cosma, a vrut să reintroducă în circuitul turistic fostele hoteluri emblemă ale Bucureștiului. Astfel au reapărut hotelurile Continental, Bulevard și Majestic în inima orașului. "Cu mâinile curate" și alte câteva filme ale regizorului Sergiu Nicolaescu au fost turnate acolo, în jurul Majesticului și în sala teatrului.
După redeschidere, a aparținut companiei Lido SA, fiind însă încadrat ca hotel categoria I. În anii '90, clădirea avea doar două etaje, iar la un etaj mai locuiau încă trei actrițe trecute de vârsta 90 de ani. În 1993 a fost creată o societate mixtă între statul român, prin Lido SA, și grupul turc Bayindir. Partea română a contribuit cu hotelul, având 49% din capitalul firmei nou-înființate, iar turcii au adus un aport în bani de 7,5 milioane de dolari, bani cu care hotelul a fost consolidat și modernizat.
A fost primul hotel de patru stele din București, având 76 de camere în acea vreme.
Consolidarea și modernizarea hotelului au durat până în ianuarie 1996, iar în vara acelui an a găzduit și primul client de marcă, Hillary Clinton, atunci prima doamnă a SUA. Ulterior, a mai fost cumpărată o clădire vecină, iar hotelul a fost extins, lucrările fiind derulate în intervalul 2000 - 2003 și necesitând o investiție de 5,5 milioane de dolari. În timp, prin mai multe majorări de capital, grupul turc și-a mărit participația, iar în urmă cu zece ani a cumpărat și restul acțiunilor de la statul român.