Airbnb, operatorul platformei omonime de rezervări de spații de cazare, a atras 3,5 miliarde de dolari în cadrul celei mai mari oferte publice inițiale (IPO) din acest an, compania americană fiind evaluată la circa 47 de miliarde de dolari, peste estimări.
Airbnb a vândut acțiuni la un preț de IPO de 68 de dolari pe unitate, în contextul în care intervalul de preț țintit era de 56-60 dolari. Prețul indicativ fusese deja majorat de la 44-50 de dolari/acțiune.
Compania a atras în total circa 3,5 miliarde de dolari, fiind evaluată la circa 47 de miliarde de dolari. Luni, operatorul anticipa o evaluare de circa 42 de miliarde de dolari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit New York Times, acesta este cel mai mare IPO al anului, depășind DoorDash și Snowflake.
Înființată în 2008, Airbnb facilitează închirierea de spații de cazare pe termen scurt, punând în legătură turiștii cu proprietarii de imobile. Industria ospitalității a fost printre cele mai afectate de pandemia de coronavirus în acest an.
În 2019, compania a raportat o pierdere netă de 674 milioane de dolari și venituri de 4,81 miliarde de dolari.