Grupul german Delivery Hero, care coordonează pe piața locală operațiunile foodpanda, aplicația de livrare de mâncare, a preluat platforma hipMenu, aplicație pentru comenzi online de mâncare în grup dedicată în special angajaților, lansată de un dezvoltator de software din Cluj-Napoca.
Platforma hipMenu operează în București, Cluj-Napoca, Oradea și Timișoara.
Aplicația a fost lansată în 2013.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Principalul competitor al companiei pe piața comenzilor online de mâncare era chiar platforma online foodpanda.ro, cu activitate tot din 2013 și reunind astăzi ofertele a circa 500 de restaurante.
Firma care operează hipMenu și care reunește ofertele a circa 300 de restaurante a avut anul trecut afaceri de 4,7 milioane lei și un profit net de 11.253 lei, în timp ce foodpanda a avut afaceri de 4,1 milioane lei și o pierdere de 3,2 milioane lei.
Grupul german Delivery Hero, cu sediul la Berlin, fondat în 2011, are circa 17.000 de angajați și operează în 40 de țări din Europa, Orientul Mijlociu, Africa de Nord, Asia și SUA, pentru aproximativ 190.000 de restaurante partenere.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tranzacție pe piața de birouri: SIF Banat Crișana pregătește achiziția fostului sediu din București al Bank of CyprusAnul trecut, grupul a avut venituri de 544 milioane euro.
Pe piața locală funcționează diferite aplicații de livrare mâncare de la mai multe localuri, precum Oliviera, preluată la începutul anului de platforma Takeaway.com, toscafood, la care se adaugă nou-intratele Glovo și platforma FoodEx, având sediul central în Manizales, Colombia, parte a Gilinsky Group, iar alte restaurante și-au dezvoltat propriul serviciu de livrare.
Recent, compania americană de ridesharing Uber a lansat în România Uber Eats, serviciul de livrare a mâncării de la restaurantele locale, o platformă deschisă în urmă cu 5 ani și disponibilă astăzi în mai multe state.
De asemenea, grupul francez de retail Carrefour și-a lansat propria aplicație de comenzi de mâncare, pentru produse furnizate de hypermarketurile rețelei și unele restaurante din diferite orașe, cu livrare gratuită.
La nivel global, principalii jucători sunt UberEats, Just Eat, Deliveroo, gigantul Amazon intrând recent, la rândul său, pe această nișă.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV După Adidas, și H&M vrea să plece din Centrul Vechi. Magazinul deschis în 2013 va fi primul închis în România de retailerul suedezPiața locală de comenzi de mâncare este estimată la 200 de milioane de euro anual, dar cu potențial de dublare în următorii 3 ani.
Din estimările operatorilor de restaurante, volumul livrărilor de mâncare la domiciliu ocupă acum în jur de 7-8% din întreaga piață locală HoReCa, evaluată la aproximativ 2,5 miliarde de euro.
Ultimele date, prezentate în 2016, indicau că un român plătește în medie 15,5 euro pentru mâncarea comandată online, în timp ce bulgarii alocă 11,7 euro, iar ungurii cheltuiesc 8,1 euro, România fiind indicată drept țara din regiune cu cel mai mare potențial de creștere în ceea ce privește piața de comenzi online de mâncare, bazat pe argumentul că doar până în 10% dintre utilizatorii de internet aleg deocamdată să comande mâncare online.