Ne-am obișnuit ca aproape orice magazin din malluri, orice restaurant sau hotel să ofere clienților, în mod gratuit, acces la internet printr-o conexiune wireless. Adoptarea pe scară largă a unui astfel de serviciu în relația cu clienții nu mai este neapărat un avantaj competitiv pentru companiile care îl pun la bătaie pentru clienți decât dacă acea conexiune generează și valoare adăugată pentru cei care o plătesc. Opțiunea de data analytics este cea care face diferența între o conexiune obișnuită și una inteligentă. Pentru că datele pe care o conexiune Wi-Fi de acest fel le procesează pot ajuta firmele să își cunoască mai bine clienții, să afle ce le place mai mult sau ce și-ar dori.
De exemplu, un magazin de haine poate obține informații care să îi impulsioneze vânzările. Cu o conexiune cu componentă de data analytics, proprietarul poate afla care sunt raioanele cele mai vizitate de clienții săi și poate corela această informație cu cifrele de vânzări pentru a putea evalua ulterior de ce o anumită categorie de produse nu are vânzări bune, deși este foarte vizitată de clienți.
Proprietarul unui restaurant poate ține evidența numărului de vizite ale clienților săi și poate să le ofere acestora reduceri la meniul comandat.
Știm cu toții cât de frustrant este să constați că hotelul la care tocmai te-ai cazat are o conexiune foarte slabă la internet, ceea ce înseamnă pentru locul respectiv recenzii negative. În schimb, cei din industria ospitalității pot să apeleze la o soluție inteligentă de internet și să își dimensioneze numărul de routere pentru un semnal wireless constant în funcție de informațiile oferite de componenta de data analytics care afișează numărul de conectări simultane.
Pe piața din România, o soluție de internet Wi-Fi cu componenta de data analytics – care poate realiza cele descrise mai sus - este oferită de Telekom și se numește Managed Wi-Fi. Dincolo de avantajele oferite unor companii din industrii precum HoReCa și retail, aceasta poate fi integrată de către administratiile locale și în proiecte de tip smart city - de exemplu, ar putea fi implementată de administrația locală în parcuri. Cei veniți să se relaxeze în aer liber pot beneficia de acces gratuit la internet, iar administrația poate afla, de exemplu, care sunt cele mai frecventate zone și în ce intervale. Plecând de aceste date, se pot organiza spectacole în zonele respective, sau dimpotrivă, se pot face mai atractive și mai sigure ariile ocolite până la acel moment de către oameni, sporind securitatea și creând facilități care lipseau din aceste zone până la acel moment.
Telekom Managed Wi-Fi este disponibil începând cu 30 Euro pe lună, fără TVA, pentru fiecare dintre punctele de acces. Compania care achiziționează acest serviciu poate alege, pentru un cost suplimentar, să redirecționeze utlizatorii către o pagină personalizată cu logo-ul său. De asemenea, clientul business poate opta pentru puncte de acces cu capacitate mai mare și pentru funcții avansate de analytics.
Pentru detalii suplimentare vă rugăm vizitați: https://www.telekom.ro/business/solutii-cloud-cisco/
28 noiembrie - Profit Financial.forum