Viitorul director general al lanțului american de cafenele Starbucks, Brian Niccol, este criticat de activiștii de mediu pentru că firma i-a oferit posibilitatea să facă naveta cu avionul privat între casa sa din Newport Beach, California, și sediul Starbucks de la Seattle, o distanță de 1.600 de kilometri, în loc să se mute, transmite BBC.
Criticii de pe social media spun că există o discrepanță între poziția publică a Starbucks pe subiecte ce țin de mediu și stilul de viață al directorilor companiei. Oficial, Brian Niccol va prelua postul de CEO al celui mai mare lanț de cafenele din lume pe data de 9 septembrie, arată Agerpres.
În oferta de angajare, trimisă de Starbucks lui Niccol, se menționează: "pe perioada angajării în cadrul companiei nu vi se va cere să vă mutați la cartierul general. Puteți face naveta de la reședința dumneavoastră până la sediul central al companiei și să efectuați și alte călătorii în interes de afaceri, necesare pentru îndeplinirea obligațiilor și responsabilităților".
În plus, Starbucks i-a oferit viitorului director general posibilitatea de a utiliza un "mic birou remote în Newport Beach, care va fi întreținut pe cheltuiala companiei", atunci când va lucra din California.
Starbucks are un regim de lucru hibrid, ceea ce înseamnă că angajații trebuie să fie la birou cel puțin trei zile pe săptămână. Compania nu a precizat dacă aceste reguli i se vor aplica și lui Brian Niccol sau dacă perioada în care acesta va lucra din noul său birou remote din California va fi luată în calcul pentru îndeplinirea cerințelor companiei.
Criticii au acuzat Starbucks de ipocrizie și unii au lansat chiar și un apel la boicotarea lanțului de cafenele.
"Noul director general de la Starbucks face o 'supernavetă' de 1.000 de mile până la Seattle într-un avion privat pentru a munci, așa că fii mai îngăduitor cu chelnerul care ți-a dat un pai de plastic atunci când nu voiai unul", a remarcat ironic un utilizator de social media.
Un alt utilizator al rețelei X scrie: "Starbucks ar dori ca clienții săi să plătească prețuri mari pentru a folosi paie de hârtie și a salva mediul înconjurător, în timp ce directorul general zboară 1.600 de kilometri de trei ori pe săptămână într-un avion privat".
CITEȘTE ȘI Consiliul Concurenței a sancționat șase companii de pe piața de carte. Librăriile Cărturești, amendă de milioaneSalariul de bază al lui Brian Niccol la Starbucks va fi de 1,6 milioane de dolari pe an, la care se va adăuga un bonus care ar putea să se ridice la 8,8 milioane de dolari pe an, precum și acțiuni Starbucks de până la 23 de milioane de dolari pe an, începând din 2025.
Laxman Narasimhan, CEO al Starbucks, a demisionat după doar un an în această funcție, a anunțat recent compania. Lanțul de cafenele în dificultate l-a numit pe Brian Niccol, CEO al Chipotle, în funcția de președinte și CEO, începând cu 9 septembrie. Acțiunile Starbucks au crescut cu mai mult de 13% în premarket trading, în timp ce cele ale Chipotle au scăzut cu 8%, potrivit CNN.
Brian Niccol a condus lanțul alimentar de inspirație mexicană din 2018, Starbucks afirmând că acesta a stabilit „noi standarde în industrie și a condus o creștere semnificativă și crearea de valoare", subliniind creșterea veniturilor cu aproape 800% în timpul mandatului său.
CITEȘTE ȘI Legumele care se vor scumpi cel mai mult din toamnă. Și pâinea ar putea avea un nou preț majorat deși tocmai s-a scumpit„Brian este un purtător de cultură care aduce o bogată experiență și o performanță dovedită în materie de inovare și dezvoltare", a declarat Mellody Hobson, noul director independent principal al Starbucks, într-un comunicat. „Consiliul nostru crede că el va fi un lider care va transforma compania noastră, oamenii noștri și toți cei pe care îi servim în întreaga lume."
Narasimhan, care părăsește, de asemenea, consiliul de administrație, a preluat Starbucks în martie 2023 și a văzut lanțul de cafea în mare parte lupta sub jurisdicția sa. Cel mai recent, vânzările lanțului au scăzut cu 3% la nivel global în magazinele deschise de cel puțin un an, inclusiv o scădere de 2% pe piața sa de origine din America de Nord.
CITEȘTE ȘI FOTO Burger King, acum cu un nou francizat, continuă extinderea în România cu o premieră Problemele Starbucks reflectă oboseala consumatorilor față de prețurile ridicate din lanțurile alimentare, restaurante și magazine, după ani de creșteri ale prețurilor. Ele dezvăluie, de asemenea, fisuri în modelul de afaceri al Starbucks, care s-a schimbat ca răspuns la cererea clienților, de la o cafenea cu servire predominantă la masă la un lanț cu servire la drive-thru.
00:00
„În fața unor obstacole dificile, Laxman s-a concentrat cu precizie asupra îmbunătățirii activității pentru a răspunde nevoilor clienților și partenerilor noștri. Cu toții îi dorim toate cele bune și știm că va face lucruri minunate în viitor", a declarat Hobson.
CITEȘTE ȘI Esprit închide toate magazinele din Germania și face concedieriSchimbarea bruscă la vârf vine pe fondul scăderii acțiunilor, care au scăzut cu 17% pe an, și al negocierilor în curs cu investitorul activist Elliott Investment Management.
„În timp ce o parte din încetinire poate fi atribuită unui consumator mai leneș care reduce cheltuielile, o mare parte este, de asemenea, rezultatul înrăutățirii experienței în magazine și a lipsei de inovare în domenii precum alimentația", a declarat Neil Saunders, analist de retail și director general la GlobalData Retail, într-o notă.
CITEȘTE ȘI Critici după ce designerii italieni Dolce&Gabbana au lansat un parfum pentru câini„Din această cauză, Starbucks pierde cotă de piață în favoarea cafenelelor independente mai mici și a altor rivali de ceva timp, iar eșecul lui Narasimhan de a aborda această problemă în mod convingător a iritat investitorii", a spus Saunders.
Starbucks Corp. a înregistrat un al doilea trimestru consecutiv de vânzări în scădere. Vânzările comparabile au scăzut cu 3% în al treilea trimestru fiscal, o scădere puțin mai abruptă decât media estimărilor analiștilor. Numărul tranzacțiilor a scăzut atât în America de Nord, cât și în străinătate.
Compania a raportat venituri de 9,1 miliarde de dolari pentru al treilea trimestru fiscal, mai mic decât cel de 9,2 miliarde de dolari anticipat de Wall Street.
CITEȘTE ȘI FOTO Inspectorii ANPC au intrat în cafenelele și restaurantele din aeroportul OtopeniÎn China, unde Starbucks simte presiunea rivalilor la prețuri mai mici, vânzările au scăzut cu 14%.
În SUA, vânzările au scăzut cu 2%.