Sphera Franchise Group („Sphera”) a înregistrat în primul trimestru din 2021 vânzări în restaurante de 211,4 milioane lei, cu 1,5% mai mari față de T4 2020 și cu 6,6% mai mari comparativ cu primul trimestru din 2020. Creștera a fost susținută de performanțele solide ale KFC România, Taco Bell România și KFC Moldova.
În România, veniturile Grupului au crescut cu 6,9% față de aceeași perioadă a anului trecut și cu 1,7% față de T4 2020. Vânzările din Italia au crescut cu 2,5% comparativ cu primul trimestru din 2020. Restaurantele din Republica Moldova au raportat vânzări cu 19% mai mari față de primul trimestru din 2020, având a doua cea mai mare cifră de afaceri înregistrată de la debutul pandemiei, determinată de o creștere cu 8 puncte procentuale a vânzărilor prin canalul de livrare față de T4 2020.
KFC România și KFC Moldova au încheiat primul trimestru cu EBITDA cumulat de 19,6 milioane lei și un profit net de 13,9 milioane lei, în timp ce Taco Bell România a raportat un profit din exploatarea restaurantelor de 0,1 milioane lei, dar pierderi de 1 milion lei.
Pizza Hut a reușit să înregistreze cea mai mare cifră de afaceri începând cu trimestrul al doilea din 2020, să reducă pierderea cu 20,5% față de trimestrul anterior și, în consecință, să înregistreze o performanță îmbunătățită față de anul anterior determinată și de decizia Grupului de a închide locațiile neperformante Pizza Hut, începând cu trimestrul al treilea din 2020. Pizza Hut România a înregistrat o pierdere netă de 3,7 milioane lei.
KFC Italia a avut un rezultat negativ de 8 milioane lei, ca efect al restricțiilor anti-Covid severe impuse de autoritățile italiene în martie 2021.
Sphera a înregistrat EBITDA normalizat (excluzând impactul IFRS 16) de 13,1 milioane lei, cu 271% mai mare față de perioada similară a anului anterior, și o marjă EBITDA de 6,2%.
CITEȘTE ȘI INEDIT FOTO Vincon se pregătește să preia, după 10 ani, numele brandului care îi aduce cei mai mulți bani”Primul trimestru al anului 2021 a fost cel mai bun trimestru al Grupului Sphera pe piața românească de la debutul pandemiei în ceea ce privește vânzările din restaurante. Rezultatul este cu atât mai remarcabil cu cât arată o creștere a vânzărilor de peste 6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când numai două săptămâni au fost afectate de restricții. În aceste prime trei luni ale anului curent ne-am axat pe creșterea vânzărilor prin parteneriate cu platformele de comenzi online, oferte dedicate canalelor de livrare și Drive Thru, precum și prin continuarea investițiilor în extinderea rețelei de restaurante în România și Italia. Suntem încrezători că, pe măsură ce restricțiile se vor ridica ca urmare a extinderii campaniei de vaccinare la nivel național, pe care o susținem și noi la nivel de Grup, restaurantele vor putea fi deschise la capacitate maximă, ceea ce va determina și creșterea vânzărilor”, declară Călin Ionescu, director general Sphera.
Vânzările obținute din livrări prin intermediul platformelor de comenzi online sau prin propriile canale au rămas la același nivel ca în trimestrul al patrulea din 2020, 31% din totalul comenzilor pe toate cele trei piețe de activitate fiind livrate de către platforme sau folosind capacitatea de livrare proprie a Grupului.
Pe lângă serviciile proprii de livrare ale KFC și Pizza Hut în România, fiecare brand are parteneriate și cu platformele de comenzi online, precum Glovo, Foodpanda, Takeaway, Tazz, etc. Ponderea relativ ridicată a livrărilor în totalul vânzărilor în primul trimestru al anului 2021 s-a datorat în principal vremii, precum și a restricțiilor de acces în interior în majoritatea restaurantelor operate de Grup. Pe măsură ce vremea se îmbunătățește, campania de vaccinare progresează și restricțiile la interior se relaxează, ponderea vânzărilor prin livrare este de așteptat să scadă, atingând niveluri similare cu cele înregistrate în trimestrul al treilea din 2020.
”Ne menținem estimările bugetare ambițioase pentru 2021, pe baza recuperării progresive a vânzărilor pe parcursul anului 2021. T1 2021 a fost un trimestru excelent având în vedere circumstanțele. Ne așteptăm ca începând cu S2 2021, să ne reluăm activitatea cât mai aproape de normal. În consecință, estimăm 1.158 milioane lei vânzări în restaurante în 2021, 150,5 milioane lei în profit de exploatare a restaurantelor și un EBITDA normalizat de 95 milioane lei excluzând impactul IFRS 16. Preconizăm că vânzările prin livrare vor continua să aibă o pondere semnificativă în vânzările totale în 2021, de aproximativ 25%,” declară Valentin Budes, director financiar Sphera.
CITEȘTE ȘI România - în topul țărilor din Europa în care consumatorii cumpără prin rețele sociale. Cele mai „iraționale” comenzi de modă în pandemieÎn primul trimestru, cheltuielile în restaurante au crescut cu doar 2,5% ca urmare a controlului constant al costurilor. Cheltuielile cu salariile și beneficiile angajaților au scăzut cu 6,1% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Indemnizațiile de șomaj tehnic au atins în primul trimestru valoarea de 919.000 lei, din care 840.000 lei în România și 79.000 lei în Italia. La sfârșitul primului trimestru al anului 2021, Grupul avea în total 4.787 de angajați pe toate cele trei piețe în care activează. În primul trimestru din 2021, aproximativ 4% dintre angajații din România și 17% dintre angajații din Italia au fost în șomaj tehnic.
În primul trimestru din 2021, Sphera a deschis două restaurante noi KFC, unul în Sfântu Gheorghe, România și unul în Pomezia, regiunea Lazio, Italia, acesta din urmă fiind primul restaurant Drive Thru din afara României.
Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România și deține companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell.
Compania, care îi are ca acționari majoritari pe oamenii de afaceri Nicolae Badea, Radu Dimofte și Lucian Vlad, a fost adusă la cota Bursei de Valori București în toamna anului 2017.