evoMAG a preluat pachetul majoritar de acțiuni al Elefant Online, administratorul retailerului online elefant.ro.
Tranzacția a fost derulată prin firma Evolution Prest Systems, operatorul evoMAG, condus de Mihai Pătrașcu.
Aceasta a preluat 68,4% din acțiunile Elefant Online.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Celelalte acțiuni aparțin Axxess Capital (28%) și Elefant în nume propriu (3%).
După numărul de comenzi, Elefant.ro este al doilea jucător din piață. În prezent, cel mai mare retailer online de pe plan local este eMag (Dante International), al cărui acționar majoritar este grupul sud-african Naspers.
Compania are peste 2 milioane de clienți, un Marketplace în care activează circa 400 de companii și un portofoliu de 3 milioane de produse.
evoMag este cel mai mare vendor din marketplace-ul Elefant.
În urmă cu un an, Elefant Online, administratorul retailerului online elefant.ro, și-a majorat capitalul social cu 9,9 milioane de lei, la 74,9 milioane de lei, prin conversia unui credit și prin aporturi în numerar, potrivit datelor analizate de Profit.ro. Astfel, Millenium Gold Resources Limited, controlată de fostul premier al Republicii Moldova Ion Sturza, a participat atunci la operațiune cu un aport de 6.005.008 lei, sumă provenită din conversia în acțiuni a unei creanțe de peste 1,2 milioane de euro pe care Elefant Online o are față de acționar în urma a două credite din 2019.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Antifrauda a ieșit la controalele de Paște, inclusiv în cluburi. Șeful ANAF: Suntem peste tot!Retailerul online Elefant a fost lansat ca o librărie online în 2010. În perioada 2014 - 2016, compania a cunoscut o extindere puternică prin dezvoltarea rapidă a ofertei sale de produse și prin diversificarea modalităților de livrare, prin înființarea mai multor puncte de livrare în mai multe orașe din țară. Un alt pas important în dezvoltarea afacerilor a fost extinderea prezenței în Republica Moldova.
evoMAG a bugetat investiții de 500.000 de euro pentru 2023, de două ori și jumătate mai mari decât anul trecut. Compania a anunțat că va pune accentul pe identificarea de noi canale de vânzare, inclusiv în afara României, introducerea de noi produse și servicii în portofoliu și creșterea nivelului de documentare a produselor.
Anul trecut, Fondul de investiții Catalyst România a preluat 25% din compania care operează platforma de comerț electronic evoMAG, în urma unui transfer direct al unui pachet de 7,7% din acțiuni de la CEO-ul Mihai Pătrașcu și a unei majorări de capital și prime de emisiune, operațiune anunțată în premieră de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI Nestle - noi scumpiri după cea mai mare creștere de preț practicată în ultimele deceniievoMAG a înregistrat în 2022 afaceri de 36 de milioane de euro și estimează, pentru anul acesta, o creștere de 5% - 10%, într-un context de piață mai dificil, cu un mediu concurențial crescut și multiple provocări la nivel macroeconomic și politic.
Portofoliul de produse al companiei a ajuns, anul trecut, la 150.000 de repere, ținta pentru 2023 fiind o creștere de 20%.
Ca parte a strategiei de dezvoltare de anul acesta, ce vizează creșterea gamei de produse și servicii, continuarea procesului de automatizare, eficientizarea activității logistice, extinderea către noi canale de vânzări, este și creșterea numărului de salariați. evoMAG estimează o creștere cu 10% a numărului de angajați în 2023.
Cum va evolua piața de eCommerce din România în 2023
evoMAG anticipează, pentru anul în curs, consolidarea pieței locale de eCommerce, într-un context economic mai dificil. La nivelul industriei va crește gradul de utilizare a tehnologiei, pentru a oferi o experiență de cumpărare personalizată și mai bună pentru consumatori. Acest lucru ar putea include utilizarea inteligenței artificiale pentru a oferi recomandări personalizate de produse, chatbot-uri pentru a răspunde la întrebările consumatorilor sau realitate augmentată pentru a permite consumatorilor să experimenteze produsele înainte de a le cumpăra.
Alte tendințe importante care se vor manifesta anul acesta pe piața eCommerce din România țin de creșterea importanței serviciilor suplimentare, cum ar fi livrarea rapidă, garanție extinsă la produsele achiziționate sau accesarea de diferite opțiuni de plată, creșterea vânzărilor prin intermediul telefoanelor mobile, creșterea importanței marketingului personalizat și a experienței utilizatorului și a securității și protecției datelor personale.