Topul producătorilor de cosmetice: Avon România rămâne liderul pieței

Topul producătorilor de cosmetice: Avon România rămâne liderul pieței
scris 6 aug 2017

Avon Cosmetics România, filiala din România a grupului american care produce cosmetice, parfumuri și bijuterii, a rămas liderul pieței anul trecut, după ce și-a mărit cifra de afaceri cu 10,6% față de 2015, la 550 de milioane de lei (122,3 milioane de euro), reiese din bilanțurile financiare depuse la Ministerul Finanțelor.

Avon a înregistrat în România în 2016 un profit de 61,6 milioane de lei (13,7 milioane de euro), în creștere cu 11,7% față de 2015. La finalul anului trecut, compania avea un număr mediu de angajați de 330 de persoane, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

La nivel global, veniturile din 2016 ale Avon Products, compania mama a Avon România, s-au contractat cu 7%, la 5,7 miliarde de dolari. Pierderile au totalizat anul trecut 93 de milioane de dolari, după un rezultat negativ de 797 de milioane de dolari în 2015.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Casa de modă Yves Saint Laurent a creat pantofii stiletto cu role. O pereche costă 1.995 de lire sterline CITEȘTE ȘI Casa de modă Yves Saint Laurent a creat pantofii stiletto cu role. O pereche costă 1.995 de lire sterline

Al doilea cel mai important jucător din piața cosmeticelor este producătorul francez L’Oreal care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 314 milioane de lei (69,7 de milioane de euro), în creștere cu 10,6% față de 2015, reiese din datele publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe, unde este menționat și un profit de 31,3 milioane de lei (6,9 milioane de euro), în creștere cu 24,3% față de anul anterior.

În ceea ce privește rezultatele financiare ale L’Oreal Romania, directorul general al companiei din România, Gilles Antoine, a spus în cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii că cifra de afaceri înregistrată în România a ajuns la 60 de milioane de euro în 2016.

La nivel global, L’Oreal a înregistrat o cifră de afaceri de 25,8 miliarde de euro în 2016 și, cu o cotă de piață de 12,6%, este lider mondial.

Un alt jucător important este compania producătoare de cosmetice din Germania, care deține și brandul Nivea, Beiersdorf. Compania este prezentă pe piața românească din anul 2000 și a ajuns la o cifră de afaceri anul trecut în România de 237 de milioane de lei (52,8 milioane de euro), în creștere cu 10,3% față de 2015, reiese din datele Ministerului de Finanțe.

Beiersdorf a înregistrat în România în 2016 un profit de 14,3 milioane de lei (3,1 milioane de euro), în creștere cu 21,2% față de 2015. Anul trecut compania avea în medie 57 de angajați în România.

Într-o piață dominată de multinaționale, Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător de cosmetice cu capital românesc, a obținut anul trecut o cifră de afaceri de 196 milioane de lei (44 de milioane de euro), în creștere cu 14,6% față de 2015.

Profitul înregistrat de producătorul român în 2016 a ajuns la 14,9 milioane de lei (3,3 milioane de euro), în creștere cu 6,6% față de anul anterior.

Compania clujeană deținută de familia Turdean avea la finalul anului trecut un număr mediu de angajați de 657 de persoane.

Producătorii locali de cosmetice dețin o cotă de 10% dintr-o piață de 780 de milioane de euro dominată de multinaționale precum L’Oreal, Beiersdorf, Procter&Gamble, Unilever, Amway, Oriflame sau Avon.

În afară de Farmec, din rândul mărcilor autohtone alte trei business-uri care au un cuvânt de spus în industrie sunt Cosmetic Plant, Elmiplant și Gerocossen.

viewscnt
Afla mai multe despre
avon cosmerics