Avon Cosmetics România, filiala din România a grupului american care produce cosmetice, parfumuri și bijuterii, a rămas liderul pieței anul trecut, după ce și-a mărit cifra de afaceri cu 10,6% față de 2015, la 550 de milioane de lei (122,3 milioane de euro), reiese din bilanțurile financiare depuse la Ministerul Finanțelor.
Avon a înregistrat în România în 2016 un profit de 61,6 milioane de lei (13,7 milioane de euro), în creștere cu 11,7% față de 2015. La finalul anului trecut, compania avea un număr mediu de angajați de 330 de persoane, scrie News.ro.
La nivel global, veniturile din 2016 ale Avon Products, compania mama a Avon România, s-au contractat cu 7%, la 5,7 miliarde de dolari. Pierderile au totalizat anul trecut 93 de milioane de dolari, după un rezultat negativ de 797 de milioane de dolari în 2015.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Al doilea cel mai important jucător din piața cosmeticelor este producătorul francez L’Oreal care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 314 milioane de lei (69,7 de milioane de euro), în creștere cu 10,6% față de 2015, reiese din datele publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe, unde este menționat și un profit de 31,3 milioane de lei (6,9 milioane de euro), în creștere cu 24,3% față de anul anterior.
În ceea ce privește rezultatele financiare ale L’Oreal Romania, directorul general al companiei din România, Gilles Antoine, a spus în cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii că cifra de afaceri înregistrată în România a ajuns la 60 de milioane de euro în 2016.
La nivel global, L’Oreal a înregistrat o cifră de afaceri de 25,8 miliarde de euro în 2016 și, cu o cotă de piață de 12,6%, este lider mondial.
Un alt jucător important este compania producătoare de cosmetice din Germania, care deține și brandul Nivea, Beiersdorf. Compania este prezentă pe piața românească din anul 2000 și a ajuns la o cifră de afaceri anul trecut în România de 237 de milioane de lei (52,8 milioane de euro), în creștere cu 10,3% față de 2015, reiese din datele Ministerului de Finanțe.
Beiersdorf a înregistrat în România în 2016 un profit de 14,3 milioane de lei (3,1 milioane de euro), în creștere cu 21,2% față de 2015. Anul trecut compania avea în medie 57 de angajați în România.
Într-o piață dominată de multinaționale, Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător de cosmetice cu capital românesc, a obținut anul trecut o cifră de afaceri de 196 milioane de lei (44 de milioane de euro), în creștere cu 14,6% față de 2015.
Profitul înregistrat de producătorul român în 2016 a ajuns la 14,9 milioane de lei (3,3 milioane de euro), în creștere cu 6,6% față de anul anterior.
Compania clujeană deținută de familia Turdean avea la finalul anului trecut un număr mediu de angajați de 657 de persoane.
Producătorii locali de cosmetice dețin o cotă de 10% dintr-o piață de 780 de milioane de euro dominată de multinaționale precum L’Oreal, Beiersdorf, Procter&Gamble, Unilever, Amway, Oriflame sau Avon.
În afară de Farmec, din rândul mărcilor autohtone alte trei business-uri care au un cuvânt de spus în industrie sunt Cosmetic Plant, Elmiplant și Gerocossen.