Serviciile de curierat preconizează majorări iminente ale prețurilor, pe fondul creșterii inflației și al scumpirilor la combustibili, gaze și energie electrică.
În acest context, piața de e-Commerce va traversa o perioadă de presiune sporită, în contextul creșterii prețurilor la serviciile conexe.

Lupta pentru păstrarea competitivității în mediul online va deveni și mai intensă în cea de-a doua parte a anului 2022, arată o analiză de piață realizată de Innoship, companie de tehnologie.
Rata anuală a inflației a urcat la 8,53% în luna februarie 2022, de la 8,35% în ianuarie, potrivit datelor publicate recent de Institutul Național de Statistică (INS).
Majorarea prețurilor serviciilor de curierat intervine, așadar, într-un context dificil, în condițiile în care mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 9,33%, cele alimentare cu 8,84%, iar serviciile cu 6,08%, potrivit INS.
În vreme ce unele companii de curierat iau în calcul să mențină la nivelul actual tarifele de livrare la puncte fixe, alți curieri încă nu au luat o decizie în acest sens.
Potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro.
Totuși, creșterea a fost ușor sub previziunile inițiale potrivit cărora s-ar fi așteptat o creștere cu 15% și vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an.

“În contextul economic actual, plin de scumpiri variate, magazinele online vor câștiga un avantaj competitiv prin menținerea unei balanțe optime între un cost de cuirerat cât mai scâzut și o performanță a livrării pe măsura așteptărilor”, spune Viorela Lucescu, Head of Marketing & Growth Innoship.
Competiția va deveni tot mai acerbă pe online. Potrivit ultimului raport Eurostat publicat în ianuarie 2022, 88% dintre români au utilizat internetul cel puțin o dată în 2021, în creștere de la 85% cât era procentul înregistrat în 2020.
44% dintre utilizatorii de internet au făcut cel puțin o cumpărătură online în 2021, procentul fiind cu 1% mai mic decât în 2020, dar – per ansamblu – numărul cumpărătorilor online a crescut, dată fiind creșterea bazei de internauți.