Grupul elen Sarantis, producătorul cosmeticelor Elmiplant și Bioten, a raportat vânzări de 63,44 milioane de euro în România în anul fiscal 2017, în creștere cu circa 12,7% față de anul anterior, când afacerile s-au situat la 56,3 milioane de euro.
Ritmul de creștere a fost cel mai rapid la nivelul grupului, România devenind a doua mare piață pentru Sarantis, după Grecia și în fața Poloniei, piață pe care a depășit-o anul trecut.
Vânzările din Grecia au crescut cu 2% în 2017, până la 122,18 milioane de euro, în timp ce vânzările din Polonia au scăzut cu 1,3%, de la 63 milioane de euro la 62,16 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Serviciul Amazon Prime are peste 100 de milioane de abonațiSarantis a obținut un profit înainte de dobânzi și taxe (EBIT) de 4,7 milioane de euro în România, în urcare cu 15,8% de la 4,06 milioane de euro în anul fiscal 2016.
La nivelul grupului, Sarantis a înregistrat un rezultat EBIT de 34,51 milioane de euro, cu 9,5% mai mare raportat la anul 2016. Vânzările consolidate au crescut cu 4,3%, de la 329 milioane de euro la 343,16 milioane de euro.
Pentru anul fiscal curent, grupul estimează vânzări consolidate de 380,5 milioane de euro, susținute inclusiv de noi achiziții.
Sarantis deține subsidiare în 9 țări și exportă produse în aproximativ 40 de state. Grupul activează în România din 1996, prin firma Romsar Cosmetics, care a devenit ulterior Sarantis România.
În 2007, grupul elen a cumpărat producătorul român de cosmetice Elmiplant de la antreprenorii Elena și Ion Cremenescu, în schimbul a 6,5 milioane de euro. Producția de cosmetice de la fabrica Elmiplant din București a fost transferată în Grecia în 2014, România devenind centrul Sarantis pentru cercetarea și dezvoltarea de produse din Europa Centrală și de Est (ECE).
Pe lângă brandurile Elmiplant și Bioten, Sarantis distribuie în România produse Estee Lauder, B.U., C-THRU, Strep, Carroten, Denim, Fino, Bio-Oil, Barza, La Prairie, Prada, Nina Ricci.