Jucăriile care au mare succes în perioada Crăciunului, la fel ca locurile la diverse concerte ale unor artiști de renume, dispar adeseori de pe site-urile marilor branduri în doar câteva secunde, pentru a reapărea apoi la prețuri uriașe pe site-urile de revânzare, au denunțat joi seară un senator american și reprezentanții unei asociații din Statele Unite, care au vorbit despre rolul jucat în această operațiune de roboții ("bots") de pe internet, informează AFP.
Aceste programe informatice automatizate sunt într-adevăr în măsură să cumpere diverse produse pe internet într-o fracțiune de secundă, fiind mult mai rapizi decât orice ființă umană, scrie Agerpres.
Potrivit lui Charles Schumer, senator din partea statului american New York, același scenariu se repetă sistematic pentru anumite produse în mare vogă: obiectele mult dorite de clienți se află în ruptură de stoc pe site-urile marilor comercianți online, dar devin disponibile — la prețuri considerabil mai mari — pe site-urile de revânzare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Printre exemplele citate de senatorul american se află jucăriile Fingerlings, figurine miniaturale reprezentând maimuțe, care se vând de obicei cu 15 dolari, dar care ajung pe site-urile de revânzare la prețul de 1.000 de dolari.