Fiecare țară are propriul obicei de consum, specific culturii sale, simbolurilor și felului în care consumatorul interacționează cu produsul. Suntem difieriti de la țară la țară, aici, în Europa, darămite atunci când schimbi continentul și te muți cu produsul într-o cultură diametral opusă față de ceea ce cunoaștem.
Anul acesta am ajuns în Japonia de două ori, prima oară într-o vacanță extinsă, cu scopul de a înțelege mai mult din ce înseamnă Japonia, iar cea de-a doua oară cu ocazia lansării globale a noului Iqos 3, la Tokyo.
Primul lucru pe care l-am înțeles, este că atunci când niponilor le place ceva, o duc până la nivelul de cult. Gândiți-vă numai la apetitul lor pentru karaoke, macha sau mașinile preparate pentru drifturi și îmi veți da dreptate. Nu mică mi-a fost mirarea când am intrat într-un fel de supermarket foarte popular în Tokyo unde Iqos avea un spațiu suficient de mare dedicat produselor lor și merchandisingului local. Și nu era unul amenajat de către PMI, ci direct de către retailer. Zeci de huse personalizate, colorate, metalice, aurii, argintii, cu model, de piele, din silicon, cu pietricele, tot ce îți puteai imagina. Poate și datorită background-ului meu profesional în marketing, vânzări și publicitate, m–am apucat să fac studiu de caz. Am intrat în mai multe magazine, de la cele foarte mici, la cele proprii Iqos. Poziționare premium peste tot, prezență peste tot. În zona lor cea mai scumpă dedicată shopping-ului am găsit un concept store unde se găseau numai produse limited edition. Un amestec de fashion, tehnologie și …accesorii pentru IQOS. Aici am văzut prima husă făcută în stilul telefonului Vertu, dacă vi-l mai amintiți, placată cu aur, design local 100%. Prețul era pe măsură. Vânzătorul mi-a confirmat că există cumpărători pentru așa ceva și se referea la colecționari. Ce-i drept, și la noi în casă colecționăm IQOS limited edition. Atât eu, cât și partenerul meu de viață, le avem pe toate, în dublu exemplar. Eu am ceva în plus, anume modelul Ferrari pe care l-am primit cu ocazia participării la Formula 1 la Monte Carlo. Călătoriile în Japonia m-au făcut să înțeleg din ce în ce mai bine curentul artistic și felul în care se raportează la acest produs. Este un stil de viață, este o declarație cum că ei, japonezii, au înțeles inovația, designul, schimbarea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cea de-a doua vizită în Japonia a fost una “de lucru”. Echipa PMI din Japonia ne-a ghidat către mai multe concept store-uri de fashion și design și am închis experiența cu flag-ship store-ul IQOS. Ce am remarcat din prima a fost unitatea designului în store-uri. Seamănă cu al nostru, cel de la Qreator, numai că au mai multe vitrine, iar la etaj o cafenea care servește, desigur, și macha. Amabilitatea specifică acestui popor este prezența peste tot, iar atunci când a fost cazul de bariere lingvistice, și-au dat silința să ne ajute cum au putut mai bine. Este ceea ce cred că face parte din întregul unei experiențe de retail, indiferent de domeniu. Oricum, oriunde am fost în lume și am intrat într-un IQOS store, ziceai că sunt trainuiti de aceeași persoană, având amabilitatea și dorința de a găsi soluții, iar designul este unitar, așa cum este și normal, cu accente de lemn natur, plante și sticlă.
#iqosambasador
#thischangeseverithing
Material susținut de IQOS