Retailer: Clientul român a devenit mult mai pretențios, cumpără produse de calitate și vrea să fie consiliat

Retailer: Clientul român a devenit mult mai pretențios, cumpără produse de calitate și vrea să fie consiliat
scris 11 mar 2018

Ultimii ani au adus schimbări în comportamentul de cumpărare al clienților, astfel că românii au devenit mult mai pretentioși, își doresc să achiziționeze produse de calitate, să fie consiliați și refuză să achiziționeze produse de care depinde siguranța lor, dacă au îndoieli în ceea ce privește calitatea. "Noul" consumator se concentrează mai mult pe nevoile lui, pe siguranță, pe adaptarea la ultimele tendințe în piață în materie de astfel de produse de îmbrăcăminte specifice, potrivit retailerului Maia Outdoor, specializat pe produsele și echipamentele destinate sporturilor în aer liber.

”Ultimii ani au adus schimbări în comportamentul de cumpărare al clienților. Cea mai mare schimbare se referă la trecerea de la un focus pe produse și volum la furnizarea de soluții individuale care să țină cont de stilul de viață al clienților. Mulți ani, dezvoltarea și marketingul tradițional de produse pentru drumeție, alpinism, ski sau ciclism s-a concentrat asupra oamenilor care doresc să se afle la vârful sportului lor, fie că vorbim de alpiniști, atleți, cicliști", a declarat pentru News.ro coproprietarul retailerului Maia Outdoor, Dumitrița Luncanu.

Urmărește-ne și pe Google News

Ea a arătat că acest lucru a dus la îmbunătățiri ale tehnologiilor utilizate, dar în final echipamentele outdoor au devenit atât de specializate încât nu sunt binevenite pentru cei care nu caută experiențe extreme.

Luncanu mai spune că se preconizează o creștere de 5% a acestei piețe la nivel mondial, în timp ce piața internă ar putea crește cu până la 30%, incluzând marii retaileri, dar și magazinele online.

O nouă companie a căzut: Producătorul înghețatei Amicii, unul dintre marii producători naționali, pe piață din 1994 - în faliment CITEȘTE ȘI O nouă companie a căzut: Producătorul înghețatei Amicii, unul dintre marii producători naționali, pe piață din 1994 - în faliment

Provocarea retailerului este să ajungă la consumatorii mai tineri, mai cosmopoliți, a căror idee despre o aventură în aer liber începe cu povești în jurul focului de tabără.

”Astfel, ținând cont că tendința la nivel mondial este alegerea cumpărăturilor online versus celor tradiționale, prevedem o sofisticare a alegerilor clienților români iubitori de sport și utilizatori de echipamente sportive și accesorii, fapt ce va determina o creștere substanțială a segmentului de vânzări online în piața din România pe acest segment”, adaugă reprezentantul retailerului.

Compania vrea să își consolideze poziția pe zona magazinelor online pe segmentul outdoor, înainte de a se extinde și în alte orașe.

”Primul obiectiv este ca în anul 2018 să creștem vânzările și cifra de afaceri cu cel puțin 30%. Piața pe segmentul comerțului electronic s-a dezvoltat foarte mult, pe fondul creșterii interesului românilor pentru produsele outdoor vândute pe internet. Vorbim despre o maturizare a pietei e-commerce, ca o consecință a schimbărilor semnificative intervenite în obiceiurile de consum care au, desigur, legătură cu evoluția tehnologică din ultimii ani și o creștere a calității serviciilor și ofertelor”, a punctat Luncanu.

Compania estimează că piața produselor și echipamentelor sportive a crescut constant și va crește substanțial și în acest an, mai ales în contextul în care există clar o creștere a interesului pentru activități outdoor, a dorinței românilor de a se deconecta complet de agitația urbană, de a evada în natură.

”Observăm foarte mult în zonele aglomerărilor urbane dorința din ce în ce mai mare a clienților de a alege experiențe veritabile în natură, de la simple plimbări în spații libere, până la vacanțe extreme cu experiențe extreme. De asemenea, a crescut foarte interesant numărul oamenilor care aleg să facă un sport repetitiv, nu doar încearcă o dată și renunță”, a conchis Luncanu.

viewscnt
Afla mai multe despre
maia outdoor
sport