Protecția Consumatorilor a aplicat hypermarketurilor din Constanța amenzi de peste 70.000 de lei pentru practici comerciale incorecte, în ultima lună

Protecția Consumatorilor a aplicat hypermarketurilor din Constanța amenzi de peste 70.000 de lei pentru practici comerciale incorecte, în ultima lună
scris 7 nov 2017

Inspectorii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor au făcut în ultima lună controale la hypermarketuri din județul Constanța, aplicând sancțiuni de peste 70.000 de lei pentru practici comerciale incorecte, printre abaterile găsite aflându-se vânzarea unor fructe ca produse de categoria întâi, deși erau de categoria a doua, prezentarea unor produse ca fiind frișcă, dar nu aveau smântână în componența lor sau comercializarea unor produse la promoție, dar produsul respectiv nu era prezentat și în mod singular la vânzare.

Potrivit CJPC Constanța, comisarii instituției au verificat în ultima lună mai multe hypermarketuri. Astfel, la SC Romania Hypermarche SRL echipele de control au găsit pepeni galbeni despre care se spunea că țara de origine este România și era de fapt Albania sau vinete cu probleme pe a căror etichetă era menționată clasa întâi de calitate. De asemenea, pe 23 de sticle de ulei de măsline de un litru data expirării era trecută pe partea superioară a sticlei de culoare verde închis, caracterele fiind de culoare neagră, lucru care era greu identificat de către consumator. Informații cu data expirării greu accesibilă pentru consumator au descoperit comisarii CJPC și la 36 de recipiente de 1,75 litri de “Prigat cu pulpă de portocale”, acestea fiind greu lizibile deoarece caracterele de culoare albă erau trecute pe corpul buteliei.  Pentru aceste abateri, reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor au aplicat amenzi în valoare de 15.000 de lei, constându-se practica comercială incorectă, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Tot la această societate comisarii au mai constatat că era la vânzare “Hulala UHT”, produsul fiind inclus în categorie frișcă, dar nu este așa ceva, ci un produs pe bază de grăsimi vegetale, au stabilit comisarii CJPC. Totodată, ei mai descoperit că un salam de vară era vândut 2+1 gratis, dar nu s-a găsit produsul singular la vânzare, apă micelară Nivea, produs ce avea menționat numărul 1 în România, în urma studiului privind vânzările din 2015, avea trecut pe ambalaj 2014. Alte abateri constatate au fost la Monte d’oro” 500 ml, produs pe bază de grăsimi vegetale și etichetat la raft drept frișcă, dar produsul nu are smântână în compoziția lui. Aceeași etichetă era prezentată și la produsul Hulala Gran Cuicina (smântână de gătit) produsul fiind un sos pentru gătit care nu are în componență smântână. Pentru aceste nereguli au fost aplicate amenzi în valoare de 19 mii de lei.

Reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor au control și SC Selgros Cash & Carry. Aici au găsit la comercializare produse care prezintă informația că sunt “Apa micelară Garnier - nr. 1 în lume și apa micelară delicată Nivea - marca nr. 1 de curățare a tenului în România”, echipele de control constatând că informațiile sunt false în raport cu principalele caracteristici ale produsului. De asemenea, exista și un pachet promoțional Viledo Active Wave - bureți de vase teflon, aflat în promotie 3+1 gratis, fără a fi prezentat la raft produsul singular, iar la raionul “Delicatese” era vândut produsul Hulala, 68 de bucăți, pe ambalajul căruia producătorul precizează că este numărul 1 în România.

STUDIU Black Friday 2017: 38% dintre români vor cumpăra doar dacă găsesc prețuri cu adevărat mai mici. Este în continuare preferată plata cash la livrare. Ce și de când încep să cumpere CITEȘTE ȘI STUDIU Black Friday 2017: 38% dintre români vor cumpăra doar dacă găsesc prețuri cu adevărat mai mici. Este în continuare preferată plata cash la livrare. Ce și de când încep să cumpere

Totodată, Glade odorizant și Ambi Pur Ocean erau oferite în promoție, dar prețul acesteia era mai mare decât al unui singur produs, iar opt kilograme de carne și preparate din carne prezentau etichete incomplete, fără sintagma “a nu se recongela după decongelare” și fără proporția din sortimente de carne utilizată la prepararea cărnii tocate, a micilor și hamburgerilor. Comisarii au considerat că toate aceste sunt practici comerciale incorecte și au dat mai multe sancțiuni în valoare totală de 24 de mii de lei.

La SC Kaufland SRL comisarii CJPC au descoperit că erau comercializate clementine din Italia, struguri albi fără sâmburi din Grecia, struguri roze eco Allison din Italia, toate produsele fiind prezentate ca de categoria întâi, deși pe eticheta de produs și pe documentele de proveniență era trecută calitatea a doua. Și aici echipele de control au găsit produsul Hulala, 100 de bucăți, care avea menționat pe ambalaj numărul 1 în România. Pentru aceste deficiențe a fost aplicată o sancțiune de șapte mii de lei.

Echipele de control ajunse la Penny Market Năvodari au constatat că frișca Kaffesahne Campus, care prezintă denumirea de frișcă 12 la sută, dar pe ambalaj nu sunt menționate ingredientele. De asemenea, 3,6 kilograme de mușchi file de porc Aldis prezentau condens în interiorul ambalajului, carnea fiind returnată la furnizor. Amenda aplicată aici a fost de șapte mii de lei.

Reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor au dat în urma acestor controale amenzi de 72.000 de lei, solicitând hypermarketurilor încetarea practicilor comerciale incorecte. 

viewscnt
Afla mai multe despre
protectia consumatorilor
hipermarket