Grupul britanic Kingfisher, proprietarul Brico Depot, a rămas pe pierdere în România după primul semestru al anului, în pofida unui avans substanțial al vânzărilor.
Vânzările pe piața locală au urcat cu 11% în perioada ianuarie-iunie, până la 107 milioane de lire sterline (116,6 milioane euro), de la 96 milioane de lire în intervalul similar al anului trecut. În termeni comparabili, vânzările au urcat cu 9,2%, România și Polonia (+3,5%) fiind singurele piețe care au înregistrat creșteri în prima jumătate a anului.
Grupul britanic și-a redus ușor pierderea din România, de la 12 milioane de lire în primul semestru din 2019 la 11 milioane de lire (aproximativ 12 milioane euro), în contextul în care magazinele Brico Depot au rămas deschise pe durata restricțiilor impuse pe fondul pandemiei.
CITEȘTE ȘI Frații Pavăl inaugurează cel mai mare magazin DedemanLa nivelul întregului grup, vânzările Kingfisher au scăzut cu 3,7% (-2,7% în termeni comparabili) în primul semestru al anului fiscal, la 1,14 miliarde de lire (1,24 miliarde euro). Anul fiscal începe pe 1 februarie, cu excepția României, unde anul fiscal coincide cu cel calendaristic.
Kingfisher a obținut un profit înainte de taxe de 415 milioane de lire (452,3 milioane euro) în primul semestru, în creștere cu 23,1% comparativ cu un câștig de 337 milioane de lire consemnat în perioada similară din 2019, pe fondul evoluției bune din trimestrul al doilea, inclusiv pe segmentul online.
La finele lunii iulie, retailerul britanic de bricolaj avea 2.262 de angajați în România și o rețea de 35 de magazine.
Kingfisher a intrat pe piața locală în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În 2017, grupul a achiziționat rețeaua de magazine Praktiker de la omul de afaceri turc Omer Susli, pentru care a plătit 22 milioane de euro.
Fondat în 1982, Kingfisher este cel mai mare retailer de produse DYU din Europa, având 1.366 de magazine în 9 țări și peste 64.000 de angajați. Portofoliul grupului include mărcile Brico Depot, B&Q, Castorama, Screwfix, Tradepoint și Koçtaș.