Profitul net al Inditex, cel mai mare retailer de modă din lume, proprietar al unor mărci precum Zara, a crescut cu 10% în anul fiscal 2016, la 3,16 miliarde de euro, susținut de ofertele multi-brand din magazinele tradiționale și cele online, care au continuat să atragă cumpărători din întreaga lume, relatează MarketWatch.
În anul fiscal precedent Inditex a obținut un profit net de 2,88 miliarde de euro.
Vânzările au avansat cu 12% în anul fiscal încheiat la 31 ianuarie, la 23,31 miliarde de euro, scrie News.ro.
Ambele rezultate au confirmat estimările analiștilor, respectiv un profit de 3,18 miliarde de euro și venituri de 23,33 miliarde de euro, potrivit datelor FactSet.
Vânzările Inditex au crescut pentru toate cele opt branduri ale companiei, de la cel pentru tineri Pull&Bear și până la formalul Massimo Dutti.
Cea mai mare parte a vânzărilor a fost asigurată de cele ale mărcii Zara, care s-au menținut ridicate și în primele săptămâni ale actualului an fiscal.
Compania a raportat o creștere de 13% a vânzărilor din magazine și online, la curs valutar constant, în perioafa 1 februarie-12 martie.
Compania nu publică date separate pentru magazinele tradiționale și cele online, dar Societe Generale estimează că cele online reprezintă aproximativ 6% din total, pondere așteptată să crească constant. Din acest motiv, Inditex a încetinit deschiderea unor noi magazine, concentrându-se pe unitățile mai în zone comercial bune, lăsând ca site-urile să îndeplinească rolul magazinelor mai mici.
În 2016, Inditex a deschis 279 de magazine, aducând totalul la 7.292 de unități.
În România, Inditex deținea la sfârșitul lunii octombrie 2016 123 de magazine sub șapte branduri, Zara (25), Zara Home (6), Bershka (24), Stradivarius (24), Pull&Bear (24), Massimo Dutti (11) și Oysho (9).