Producătorul francez de legume conservate d’aucy mizează pe afaceri de 3,5 milioane euro în România în acest an, în creștere cu circa 6% față de 2015 când a raportat afaceri de 3,3 milioane de euro.
”În acest moment, distribuția directă către rețelele mari de super și hipermarketuri, cât și cash&carry, reprezintă 57% din business-ul companiei, în timp ce 32% din afaceri sunt realizate prin vânzări către distribuitori. De asemenea, observăm o creștere constantă a prezenței și pe segmenul HoReCa, ce reprezintă în acest moment cca 11% din business-ul d’aucy România”, a declarat directorul comercial al d’aucy România, Crina Zdravcu.
În acest moment, compania comercializează pe piața locală 42 de produse sub brandul d’aucy, incluzând gama de produse BIO și gama dedicată copiilor - d’aucy kids, dar și alte 29 sub brandul Globus. Acestea sunt distribuite direct în peste 850 de locații din marile rețele de retail modern precum Carrefour, Auchan, Cora, însă, prin intermediul distribuitorilor, sunt prezente și în alte tipuri de magazine.
În plus, o altă linie de business este cea de private label, care reprezintă circa 20% din afacerile totale anuale.
Produsele comercializate pe plan local sunt aduse din toate cele 30 de unități de producție ale companiei franceze, situate în Franța, Spania și Ungaria.
”În Franța, materia primă provine de la fermierii care sunt în mare majoritate și acționari. Tot lanțul este controlat, de la semințe și toate cele necesare culturilor, până la procesarea în propriile fabrici”, a spus Crina Zdravcu.
Cea mai apropiată unitate de producție de țara noastră este în Ungaria, la Debrecen, la 70 km de Oradea. Acesta este și motivul pentru care compania este interesată de stabilirea unei relații cu fermierii români, pentru a putea avea acces la materie primă de calitate.
”În medie, un român cumpără, fiscalizat, legume conservate, de calitate medium și premium, într-o cantitate de circa 2,2 kg anual. Treptat însă, cantitățile cumpărate sunt tot mai mari și, în același timp, și bugetul alocat este în creștere datorită trecerii de la produsele entry-level către cele de calitate superioară, lucru de altfel firesc în contextul în care clienții sunt tot mai conștienți de importanța unei nutriții sănătoase, iar exigențele sunt tot mai mari ”, a afirmat Crina Zdravcu.
CITEȘTE ȘI H&M a fost cel mai activ retailer de fashion în prima jumătate a anului, cu 5 deschideri de magazineRaportat la cum aleg clienții legumele conservate, reprezentanta d’aucy România este de părere că principalele criterii de selecție sunt calitatea (percepția calității), prețul, brandul și nu în ultimul rând promoțiile și semnalizarea la raft. În consecință, în cca. 75% din cazuri, decizia de achiziție se ia pe loc, direct în magazin.
”Obiceiurile culinare, deși se adaptează celor europene tot mai mult, încă sunt unele puternic tradiționale. Astfel, mazărea, fasolea verde, cea boabe și porumbul sunt în topul celor mai cumpărate legume conservate”, a subliniat Directorul Comercial al d’aucy România.
Un alt produs care este tot mai apreciat de către români este spanacul, un aliment care este consumat, la nivel european, mai ales în România și Franța.
”Dacă ne uităm la produsele pe care le cumpără românii din sortimentația de legume conservate, vedem foarte clar atât ancorarea în tradiție, cât și cea de adoptare a noilor tendințe alimentare, europene”, a mai zis reprezentanta companiei.
Reprezentanța d’aucy în România activează din anul 2011. Compania este parte a grupului francez d'aucy Group, o cooperativă care are ca principale direcții de dezvoltare furnizarea de legume conservate, carne și ouă, cât și activități agricole. Pe plan local, compania este prezentă doar cu brandul de legume conservate.
În total, d'aucy Group deține 30 de unități de producție în trei țări, 9.000 de membri în cadrul cooperativei (fermieri cu care colaborează și care sunt, în majoritate, și acționari) și 4.500 de angajați. Anul trecut, Grupul a raportat un business de 1,3 miliarde de euro, cumulat pe toate diviziile.