Grupul elvețian Lindt & Sprüngli, producătorul bomboanelor de ciocolată Lindor și al faimoșilor iepurași de ciocolată înveliți în folie de aur, a anunțat o creștere a profitului în 2022 și de asemenea majorarea dividendelor, în pofida unui an dificil în care inflația a afectat apetitul consumatorilor pe o serie de piețe importante, transmite Reuters.
Vânzările Lindt & Sprüngli au înregistrat anul trecut o creștere organică de 10,8%, până la 4,97 miliarde franci, în timp ce profitul net a crescut până la 569,7 milioane franci (612,78 milioane dolari), peste așteptările analiștilor care mizau pe un rezultat net de 566 milioane franci, scrie Agerpres.
În aceste condiții, compania a propus un dividend de 1.300 de franci pe acțiune, în creștere față de 1.200 de franci anul trecut.
Într-un comunicat de presă, Lindt & Sprüngli a subliniat că este pregătit pentru continuarea actualelor condiții economice, caracterizate prin inflație și volatilitate ridicată, pe majoritatea piețelor pe care operează. Compania mizează pe o creștere a vânzărilor cuprinsă între 6% și 8%, în pofida unui context inflaționist.
Anul trecut, Lindt & Sprüngli a majorat prețurile cu aproximativ 4% ca urmare a creșterii costurile cu ambalajele și materiile prime, precum lapte și zahăr, necesare pentru a produce ciocolată.
În condițiile în care presiunile pe partea de costuri vor continua să reprezintă o provocare, Lindt ar putea decide o nouă majorare în acest an.
"Mă aștept ca majorarea prețurilor să fie una comparabilă cu cea de anul trecut", a declarat Adalbert Lechner, care în luna octombrie a anului trecut a preluat postul de director general la Lindt & Sprüngli.