Ponderea companiilor din România care realizează vânzări online de cel puțin 1% din cifra de afaceri a scăzut anul trecut, de la 12,1% la 10,5%, în contrast cu evoluția la nivelul UE, potrivit datelor Eurostat.
Ce așteptări au de la magazinele online din România clienții de pe piețele regionale de interes (Bulgaria, Grecia, Polonia, Slovacia și Ungaria), perspectivele economice ale comerțului online în anul 2023, răspunsurile pieței de curierat la cerințele tot mai specifice ale clienților, în contextul provocărilor anului, vor fi prezentate la Conferințele „Barometrul e-Commerce”, organizate de Profit.ro în parteneriat cu DPD România și devenite deja o tradiție. În acest an, conferința va fi organizată pe 7 martie, la Marriott Grand Hotel Bucharest, urmând să fie transmisă în direct și de PROFIT NEWS TV
Față de 2020, cand pandemia a alimentat un salt major al numărul de companii românești care vând online, declinul este și mai dramatic. Astfel, în 2020, 17,7% din companiile locale avea vânzări online de minimum 1% din afacerile totale. Anul 2020 a adus o creștere spectaculoasă, de 6 puncte procentuale, a procentului de companii locale cu vânzări online.
Urmărește-ne și pe Google News
CITEȘTE ȘI Prima Development Group, acord de finanțare cu Libra Internet Bank pentru construirea primei faze a proiectului PRIMA Vista
Datele se referă doar la companiile cu cel puțin 10 angajați.
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La nivelul UE, 19,7% dintre companiile din UE realizau cel puțin 1% din cifra lor de afaceri totală din vânzări online, ceea ce reprezintă o creștere de 0,7 puncte procentuale față de 2021.
Suedia a înregistrat anul trecut cea mai mare pondere a companiilor care vând online (vânzări electronice de cel puțin 1% din cifra lor de afaceri totală) dintre statele membre UE, cu 36,6%, urmată de Danemarca (35,6%) și Irlanda (35,2%). Pe de altă parte, Luxemburg (8,6%), România (10,5%) și Bulgaria (11,5 %) au înregistrat cele mai mici procente de companii care vând online.