Cota de piață a Lego a continuat să crească în primul semestru din 2023, chiar dacă piața jucăriilor a scăzut și consumatorii chinezi au revenit în magazine într-un ritm mai lent decât se estima, transmite Reuters.
Compania daneză înființată în 1932 a informat miercuri că în primele șase luni din acest an vânzările au crescut cu 1%, la 27,4 miliarde de coroane daneze (patru miliarde de dolari). Comparativ, vânzările Lego au urcat cu 17% în 2022 și cu 27% în 2021, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Au fost șase luni dificile pentru industria jucăriilor. Dar ne-am majorat cota de piață și am crescut cu 10% mai rapid decât piața", a declarat directorul general de la Lego, Niels Christiansen.
În condițiile în care vânzările pe piața jucăriilor au scăzut în primul semestru din 2022, Lego și-a majorat cota de piață în defavoarea concurenților, cum ar fi Hasbro și Mattel. Totuși, Christiansen a revizuit ușor în scădere previziunile privind vânzările în acest an.
Compania nu a majorat prețurile seturilor Lego în primele șase luni din acest an și nu intenționează să recurgă la scumpiri, în condițiile în care costurile cu transporturile și materiile prime s-au normalizat, a explicat Christiansen.
Profitul operațional al Lego a scăzut cu 19%, la 6,4 miliarde de coroane daneze.
Compania a deschis 89 de noi magazine în primele șase luni din 2023, iar pe ansamblul acestui an ar urma să ajungă la 150 de noi magazine, astfel încât pe plan global va avea în total aproximativ 1.050 unități. Lego poate continua deschiderea de magazine în același ritm în următorii cinci-zece ani, a explicat Christiansen. Acesta a adăugat că mai mult de jumătate din noile magazine deschise anul acesta vor fi în China, unde numărul total de unități va depăși 500 până la finalul anului.
Compania va continua să investească în această țară, deși consumatorii chinezi au revenit în magazine într-un ritm mai lent decât se estima.
CITEȘTE ȘI Acțiune în forță a Inspecției Muncii la centrele de asistență socială: 2.000 de controale, amenzi de sute de mii de lei"În China, numărul potențial al copiilor care vor avea oportunitatea de a se juca cu seturile Lego este imens. Suntem slab reprezentați, deci investițiile și extinderea pe piața chineză vor continua", a declarat șeful companiei daneze.
Istoria pieselor Lego este legată de inventatorul său, Ole Kirk Kristiansen, un tâmplar din Billund, centrul regiunii Jutlandia, care a trecut la lumea jucăriilor inspirat de versiunile în miniatură ale mobilei pe care a început să le creeze la sfârșitul anului 1920 pentru a reduce costurile. Kristiansen a fondat Lego în anul 1932, numele provenind de la îmbinarea primelor două litere din cuvintele daneze 'leg godt' ('joacă bine'), fără să știe că în limba latină 'lego' înseamnă 'eu îmbin'.