Retailerul portughez Jerónimo Martins, operatorul celui mai mare lanț de supermarketuri din Portugalia și cel mai mare jucător din retailul alimentar polonez, prin intermediul magazinelor Biedronka, reconfirmă că intenționează să vină în România.
"A venit momentul ca Biedronka să meargă dincolo de granițele Poloniei. Țara unde am dori să mergem este România. Nu știu dacă acest lucru se va întâmpla în acest an sau anul viitor", a transmis directorul grupului Jeronimo Martins, Pedro Soares dos Santos.
România va fi a patra țară pentru grupul Jeronimo Martins, după Portugalia, Polonia și Columbia.
În martie anul trecut, retailerul estima că ar putea “trece granița” spre România într-un orizont de circa doi ani, nefiind exclusă cumpărarea unui jucător local.
În 2016, retailerul a participat la prima etapă de cumpărare a lanțului de magazine Profi, cel mai mare lanț de supermarketuri din România, dar nu a mers până la capăt, cedând tranzacția în favoarea fondului de investiții Mid Europa, cea mai mare tranzacție din istoria retailului românesc, anunțată atunci în premieră de Profit.ro.
Jerónimo Martins operează 2.823 de magazine de tip discount sub marca Biedronka în Polonia, având 68.000 de angajați și vânzări anuale de peste 11 miliarde de euro. Retailerul portughez deține și lanțul de magazine Hebe pe piața poloneză, prin care sunt comercializate produse cosmetice și farmaceutice.
Extinderea pe piața românească ar putea aduce grupului până la 10 milioane de noi consumatori.
Fondat în 1792 la Lisabona, Jerónimo Martins deține în prezent o rețea de peste 3.800 de supermarketuri și magazine de tip discount, în Portugalia, Polonia și Colombia. Grupul, cu peste 108.500 de angajați, a încheiat 2018 cu vânzări de 17,34 miliarde de euro și un câștig net de 401 milioane de euro.
Pentru 2019, profitul operațional a depășit pentru prima dată pragul de 1 miliard de euro.