Producătorul de etichete Inovalabel din Iași se pregătește să depășească în acest an, pentru prima dată, pragul de 10 milioane de euro în privința vânzărilor. Creșterea va fi susținută atât de comenzile mai mari de pe piața internă, cât și de atragerea de noi clienți externi, din țări precum Elveția, Germania Franța. Pe termen lung, compania vizează o triplare a producției.
Anul trecut, business-ul Inovalabel a urcat la 45 de milioane de lei, prognoza pentru anul în curs fiind de 50 de milioane de lei.
“Estimarea se bazează pe o creștere în limite normale a pieței din România (3-5%, n.r.) și pe o creștere substanțială a vânzărilor noastre la export, în special prin atragerea de noi clienți. Până în acest moment, estimările noastre sunt confirmate de cifrele realizate în primele patru luni ale anului”, a declarat pentru Profit.ro Emanuel Constantin, General Manager al companiei.
CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afaceriiInovalabel și ceilalți producători de profil se confruntă cu o creștere explozivă a prețurilor materiilor prime: pe de o parte sunt disponibile cantități mici de produse folosite în realizarea de autocolante și cerneluri pentru tipar, iar pe de altă parte au crescut dramatic costurile de transport internațional de marfă.
“Nu numai că nu se vede o relaxare a acestor prețuri, ci, mai mult, se observă o tendință de continuare a creșterilor”, afirmă Constantin.
Inovalabel se va concentra în acest an atât pe principalul segment de activitate - etichetele autocolante, pentru clienți din domenii diverse, precum cosmetică, alimentară, farmaceutică, chimică, industria băuturilor etc – cât și pe noi game de produse, un exemplu fiind plicurile cu șervețele (dezinfectante, igienice, etc) ambalate individual.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25%Compania a bugetat în acest an investiții din surse proprii și credite pentru achiziția de utilaje destinate creșterii capacității de producție, precum și pentru lansarea unui produs nou. În perioada 2016-2020, Inovalabel a investit sume reprezentând între 12% și 35% din cifra de afaceri anuală. În 2018-2019 investițiile cumulate au depășit valoarea de 5 milioane euro, în utilaje de producție, dar și în noua clădire pentru birouri, depozit și producție, inaugurată în anul 2019.
“În locul în care am construit fabrica avem teren pentru încă două extinderi, fiecare din aceste extinderi urmând a avea suprafața fabricii actuale. Într-un orizont de timp de 5-10 ani, ne dorim triplarea suprafeței actuale a fabricii și, implicit, triplarea capacității de producție”, spune general managerul companiei.
Ponderea exporturilor companiei a crescut de la 5% în 2012 la 15% anul trecut, principalele piețe fiind Elveția, Germania și Franța. Livrările la export ar urma să depășească anul viitor 20% din încasările totale.
CITEȘTE ȘI Societatea și-ar dori o nouă abordare din partea autorităților în lupta împotriva fumatuluiCompania a fost înființată în anul 1996, sub numele Gebacolor. În perioada 2009-2012 a făcut parte din grupul Pago, iar din 2013 operează internațional în mod independent, cu proprietari elvețieni.
Inovalabel produce etichete autoadezive, etichete multipagină și sleevuri, având circa 140 de angajați.
Piața etichetelor autocolante din România a crescut constant în ultimii zece ani, cu un ritm de 3-5% pe an, și este estimată în prezent la 90-100 de milioane de euro, potrivit Inovalabel. Este o piață extrem de fragmentată, cu sute de clienți de diverse mărimi, cu consumuri mai mari sau mai mici de etichete autocolante. Pandemia COVID nu a adus schimbări majore ale pieței ambalajelor și etichetelor, dar producătorii din domeniu au fost obligați să gestioneze perioade cu vârfuri foarte mari ale cererii - în perioada de început a pandemiei -, urmate de perioade cu o cerere mai redusă.