IKEA a trecut în România de borna de 1 miliard lei afaceri și și-a triplat profitul. Grupul pregătește investiții de 3 miliarde de euro în magazine existente și noi, inclusiv în România

IKEA a trecut în România de borna de 1 miliard lei afaceri și și-a triplat profitul. Grupul pregătește investiții de 3 miliarde de euro în magazine existente și noi, inclusiv în România
scris 11 iun 2022

Grupul suedez de mobilă IKEA a trecut în România, anul trecut, de borna de 1 miliard de lei cifră de afaceri, înregistrând și un profit record, de 39,1 milioane lei, de la 10 milioane lei în anul precedent.

În 2020, compania avusese o cifră de afaceri de 951,5 milioane lei.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Majoritatea tour-operatorilor se așteaptă la un flux mai mare de turiști. Cresc prețurile, de la bilete de avion la hotel și mâncare CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Majoritatea tour-operatorilor se așteaptă la un flux mai mare de turiști. Cresc prețurile, de la bilete de avion la hotel și mâncare

Numărul de angajați a rămas de 1.190 persoane.

Ikea va investi 3 miliarde de euro pentru dezvoltarea și extinderea rețelei de magazine până la finele anului viitor, inclusiv în România, o mare parte din sumă fiind destinată transformării magazinelor existente de la periferiile orașelor, astfel încât acestea să poată fi folosite și ca centre de distribuție pentru comenzile online.

Investițiile vizează toate regiunile în care activează retailerul suedez, cu accent special pe Londra, capitala britanică fiind un banc de probă pentru noile formate de magazine și configurări logistice, a declarat recent, pentru Reuters, Tolga Oncu, director de retail la Ingka Group, care deține cea mai mare parte a celor peste 400 de magazine IKEA și majoritatea operațiunilor de comerț electronic.

Londra ar urma să atragă aproximativ o treime din bugetul de investiții.

ULTIMA ORĂ FOTO Poșta Română semnează cu Auchan pentru vânzarea de produse alimentare și nealimentare în incinta oficiilor poștale din țară CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Poșta Română semnează cu Auchan pentru vânzarea de produse alimentare și nealimentare în incinta oficiilor poștale din țară

"Cea mai mare parte [a investițiilor] va fi în magazinele noastre existente, deoarece vorbim despre transformare, despre reproiectarea scopului metrilor pătrați", a precizat Oncu.

Cheltuielile se vor concentra, de asemenea, pe noi magazine de periferie, de tip "blue-box", în România, China și India și pe noi magazine urbane, precum și pe deschiderea de studiouri de planificare, în Canada, Danemarca, Italia, India, Statele Unite și alte țări. 

În ultimii trei ani fiscali, Ingka a investit aproximativ 2,1 miliarde de euro în magazine noi și existente în cele 32 de piețe ale sale.

Ingka s-a adaptat la creșterea cumpărăturilor online prin dezvoltarea unor magazine mai mici, amplasate în orașe, prin modernizarea site-ului său și lansarea de noi aplicații, precum și a unor servicii digitale.

"Simțim că avem de recuperat decalajele în ceea ce privește operațiunile de back-end [și] ne-am dat seama că, prin includerea magazinelor în rețeaua noastră de design și de livrare, putem crea o situație avantajoasă. În loc să construim capacități centrale de depozitare pentru cumpărăturile online, de ce să nu le trimitem din magazinele noastre IKEA?", a comentat Oncu.

Potrivit acestuia, reconfigurarea magazinelor de la periferiilor orașelor pentru a facilita expedierea cumpărăturilor online se va traduce în livrări mai ieftine, mai rapide și cu un impact mai redus asupra mediului comparativ cu expedierile din câteva mari centre logistice.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
ikea
magazin nou ikea romania
investitii extindere magazine ikea
centre distributie ikea
tolga oncu
ingka group