Gigantul din domeniul bunurilor de larg consum Reckitt Benckiser și-a vândut, în pierdere, divizia de lapte praf din China unei firme de private equity.
Compania a vândut divizia cu 2,2 miliarde dolari, cu circa 3,5 miliarde dolari mai puțin decât a plătit, și va încasa efectiv 1,3 miliarde dolari, după costuri, conform The Times.
Divizia a fost preluată în 2017 ca parte a tranzacției de achiziționare a Mead Johnson cu 16.6 miliarde dolari.
Britanicii au oferit 90 dolari pentru o acțiune Mead Johnson, companie înființată în urmă cu peste 100 de ani de Edward Mead Johnson, unul dintre fondatorii Johnson&Johnson. Incluzând datoriile, tranzacția evaluând grupul american la 17,9 miliarde de dolari.
Achiziția Mead Johnson, al cărei portofoliu include formule pentru sugari sub marca Enfamil, dar și alimente pentru copii și adulți, era indicată că va consolida poziția Reckitt Beckinser pe piața produselor de larg consum și va extinde prezența britanicilor pe piețele asiatice, în special China. Grupul britanic a intrat deja pe piața produselor de nutriție în 2012, prin achiziția Schiff Nutrition, care fabrică suplimente cu Omega-3 și produse pentru durerile articulare.
Totodată, integrarea operațiunilor Mead Johnson va conduce la economii anuale de 200 milioane lire sterline (250 milioane dolari) într-un interval de trei ani de la preluare, potrivit estimărilor Reckitt Beckinser.
.
Cu afaceri anuale de peste 10 miliarde lire sterline și 37.000 de angajați în 60 de țări, Reckitt Beckinser este lider pe piața mondială a produselor de igienă personală. Grupul este prezent în România din anul 2002, prin intermediul companiei Reckitt Beckinser România, cu sediul în București.