Grupul elvețian Nestlé, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața bunurilor de larg consum din lume, a avut anul trecut un plus de 3,5% al vânzărilor pe piața românească. În 2021, vânzările Nestlé vor fi susținute de dezvoltarea a trei dintre principalele categorii de produse comercializate: cafea, gustări și hrană pentru animalele de companie.
La acest moment, Nestlé este prezent local doar prin importuri, după ce a închis, la începutul anului 2019, cum a anunțat atunci Profit,ro, singura sa fabrică din România, aflată la Timișoara, cu o producție anuală de peste 10.000 tone de dulciuri (napolitane Joe) și cafea. Profit.ro a anunțat atunci în excusivitate că motivele invocate pentru oprirea producției au fost apariția unor noi modele de consum și lipsa forței de muncă. Napolitanele Joe sunt fabricate acum în Ucraina și Polonia.
Restricțiile impuse de COVID au dus anul trecut la o scădere semnificativă a vânzărilor de cafea pe sectoarele HoReCa și în afara casei.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV - Să ajutăm business-ul. Bodea, Adrem: România are ocazia unică în 100 de ani de a-și moderniza infrastructura critică energetică. Principalele piediciConsumatorii testează acum noi sortimente, amestecuri și gusturi, încercând să reproducă acasă experiența anterioară, trăită de obicei în cafenele și restaurante, spun reprezentanții Nestlé, în portofoliul căruia se află marca Nescafé.
“Pentru 2021, ne așteptăm ca segmentul de cafea să înregistreze o creștere constantă, cu o singură cifră”, a declarat pentru Profit.ro Leszek Wacirz, country manager Nestlé România.
O evoluție ascendentă este așteptată și pe segmentul gustărilor. Wacirz spune că Nestle simplifică lista ingredientelor folosite și reduce cantitățile de sare și zaharuri din rețete. Recent a fost anunțat la nivel global că Nestle înlocuiește zahărul din ciocolată cu pulpa fructului arborelui de cacao.
Totodată, divizia de alimente pentru animale de companie va continua să se dezvolte, în condițiile în care perioada de lock-down a dus la o creștere a numărului de animale cumpărate sau adoptate.
Potrivit lui Wacirz, Nestlé va aduce pe piață în 2021 – la 25 de ani de la intrarea în România - noi produse și noi ambalaje.
CITEȘTE ȘI Virtual Private Server (VPS) – soluția de la Vodafone care vă permite să configurați mașinile virtuale în funcție de propriile nevoiLa nivel global, Nestlé a avut anul trecut o creștere organică a vânzărilor de 3,6%, iar în România de 3,5%, susținută de diversitatea portofoliului.
“Aceasta a permis compensarea evoluției negative a categoriilor din sectorul out-of-home, dar și a investițiilor făcute în 2020 în susținerea comunității locale - donații în bani, echipamente și produse alimentare, măsuri de sprijinire a partenerilor din HORECA”, afirmă country managerul Nestlé România.
CITEȘTE ȘI Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5GLa începutul pandemiei, consumatorii au încercat să-și facă stocuri de produse alimentare de bază, căutând produse în formate mari sau cu pachete multiple, pe baza listelor de cumpărături predefinite, dar în lunile de vară oamenii au devenit mai relaxați și au revenit la comportamentul obișnuit de cumpărături, spune Wacirz, remarcând totodată trecerea de la comerțul tradițional offline la cel digital, care generează printre altele o deschidere mai mare față de achiziția de noi produse.