Autoritatea antitrust din Germania a deschis o investigație pentru a vedea modul în care Amazon.com tratează retailerii care îi folosesc platforma pentru afaceri, transmite Reuters.
Inițiativa vine în condițiile în care autoritățile de reglementare și-au înăsprit supravegherea exercitată asupra unor giganți din sectorul tehnologic, precum Google și Facebook. Comisia Europeană investighează la rândul ei rolul dual al Amazon, de retailer și platformă de afaceri pentru alți retaileri., scrie News.ro
Biroul Federal pentru Carteluri din Germania a anunțat că a primit multe reclamații din partea comercianților, referitoare la practicile de afaceri ale Amazon.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Amazon acționează ca un paznic al porților pentru clienți. Rolul dublu, de cel mai mare comerciant și cea mai mare platformă înseamnă că există potențialul de a restricționa accesul celorlalți comercianți de pe platformă”, a declarat președintele biroului, Andreas Mundt.
Mundt a spus că ancheta va cerceta condițiile de afaceri pe care le impune Amazon comercianților care îi folosesc platforma, inclusiv lipsa de transparență legată de modul în care încheie relațiile cu comercianții, întârzierea plăților, precum și condițiile de livrare.
Un purtător de cuvânt al Amazon a refuzat să comenteze, cu excepția faptul că Amazon cooperează în totalitate cu autoritățile și că va continua să susțină creșterea firmelor mici și mijlocii.
Comisia Europeană investighează rolul dual al Amazon și întreabă retailerii și producătorii dacă vânzarea de către Amazon a unor produse sub brand prorpiu similare cu ale lor le-a afectat afacerile.
Germania este a doua mare piață a Amazon și a avut un conflict îndelungat cu sindicatele din această țară, referitor la salarii și condițiile angajaților din sectorul logisticii, care săptămâna trecută au declanșat un nou conflict de muncă.
Investigatorii vor contacta retaileri care folosesc platforma Amazon și le vor analiza contractele.
Agenția antitrust investighează și Facebook, după ce a aflat că operatorul rețelei de socializare s-a folosit de poziția dominantă deținută pe piață pentru a strânge date ale utilizatorilor fără știința sau consimțământul acestora.