Atunci când a intrat în afacerea online de vânzare de flori, cei mai buni profesori pentru Marius Dosinescu, fondatorul Floridelux.ro, au fost romii. Deși a lansat portalul cu mare pompă și l-a promovat în presă, marfa nu se vindea. A cerut sfatul tuturor celor pe care i-a întâlnit, de la absolvenți de MBA la profesori de economie, și toți i-au spus că acest gen de comerț nu are viitor. Cel care i-a dat singurul sfat cu adevărat valoros a fost un florar rom.
Marius Dosinescu a povestit, la evenimentul Povești cu Profit, organizat de Profit.ro, cum romii, care au în sânge comerțul cu flori, l-au ajutat "extraordinar de mult" în perioada de început.
Lansat în 2004, site-ul Floridelux.ro a fost inițial un eșec, recunoaște fondatorul lui. A fost lansat cu o investiție destul de mare, la Marriott, cu reclamă în ziare, plus apariții la TV. "Și totuși nu intrau comenzi", își amintește Dosinescu.
Prețurile erau cu aproximativ 30% peste cele cu care se vindeau florille la tarabe, nu în florării. Timp de o săptămână, Dosinescu s-a dat cu capul de pereți: știa că a făcut bine ceea ce a făcut, compara cu site-urile din străinătate, produsele erau de calitate și asemănătoare cu cele de acolo, dar nu se vindeau. Nu înlelegea unde greșește și ajunsese la un blocaj.
A vorbit cu absolvenți de MBA, cu profesori de economie și cu foarte mulți alți oameni, dar nimeni n-a putut să-i dea o explicație. Toți spuneau că nu are niciun viitor acest tip de comerț și că ar trebui să se resemneze. Întâmplarea a fost că s-a întâlnit cu un florar rom, căruia i-a povestit frustrările lui, ca între colegi de breaslă.
Florarul l-a lăudat, a recunoscut că afacerea lui Dosinescu arată foarte bine, însă l-a avertizat că îi lipsește ceva. "Tu nu știi cu prețurile", i-a zis, și i-a explicat că cei care cumpără, dacă vor să plătească acel preț pe care îl cere noul florar, se duc la colțul străzii și cumpără de acolo. Dosinescu a dublat imediat prețurile și florile au început să se vândă.
Ulterior, a făcut niște studii de piață și așa a aflat că tot ce era online era perceput ca fiind ceva de lux, iar oamenii nu aveau foarte mare încredere dacă vedeau ceva ieftin sau mai ieftin ca în magazine. După acest episod lucrurile au început să se schimbe. Așa a ajuns portalul Floridelux.ro să aibă anul trecut o cifră de afaceri de un milion de euro și un profit net de 200.000 de euro, o marjă foarte mare comparativ cu multe alte segmente de business.
Dosinescu crede că Floridelux.ro este prima florărie online care a francizat direct în offline, fără a avea magazin propriu ci, pur și simplu, pe concept și pe tot ceea ce înseamnă know-how.
Firma s-a afiliat în urmă cu trei ani la 1800Flowers.com, având, practic, o prezență globală, și a intrat și în cea mai mare rețea de florării din lume, Bloomnet.
Profit.ro a lansat seria de evenimente Povești cu Profit, un eveniment inspirațional în care manageri, investitori, antreprenori și oameni de afaceri cu viziune și strategii bine puse la punct, care au dat dovadă de inventivitate și flexibilitate, sunt invitați să împărtășească audienței valoroasa lor experiență în business și poveștile personale care i-au condus către succes.
Conceput sub forma unor întâlniri lunare, Povești cu Profit este un loc de dezbatere în care vor găsi răspuns toți cei care doresc să înceapă o afacere, dar și un punct de întâlnire în care poveștile se transformă în idei de business.
Prima ediție a seriei Povești cu Profit s-a derulat la sediul WeLoveDigital Unirii (Strada Radu Vodă 17, etajul 5, sector 4, București, România) și a avut ca temă ”Antreprenoriatul digital.Cum poți transforma o idee într-un business profitabil?”.
Evenimentul a fost susținut de BCR.