EXCLUSIV: Tot mai puțini bani pentru mâncare: Până și în cazul pufuleților sunt căutate gramajele mai mici

EXCLUSIV: Tot mai puțini bani pentru mâncare: Până și în cazul pufuleților sunt căutate gramajele mai mici
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 27 mar 2023

Scăderea puterii de cumpărare afectează și vânzările de pufuleți, astfel că acum cumpărătorii se îndreaptă spre produsele cu gramaje mai mici. Cu toate acestea, compania Phoenixy, producătorul pufulețiilor Gusto, a avut anul trecut o creștere a vânzărilor de 20% și a făcut investiții de 10 milioane de euro, profitând inclusiv de piețele alimentate până la începutul războiului cu pufuleți din Ucraina și Rusia.

“2022 a fost un an al extremelor, cu vânzări în creștere, oportunități de extindere așa cum nu am mai întâlnit până acum, dar în același timp cu explozia tuturor costurilor. Totul a fost ca un mers pe sârmă deasupra unei prăpastii. Vânzările au crescut cu 20% , am investit 10 milioane de euro, iar profitul a fost extrem de mic, dar a existat”, spune, într-o discuție cu Profit.ro Eliodor Apostolescu, director general și acționar Phoenixy.

Urmărește-ne și pe Google News

Peste jumătate din producția producția fabricii de la Băicoi, Prahova, este livrată pe piețe externe, în peste 35 de țări de pe 4 continente, în Europa, SUA, Japonia, Australia, Noua Zeelandă sau Orientul Mijlociu.

EXCLUSIV SURPRIZĂ Ștefan Mandachi a vândut Spartan, cea mai mare rețea de restaurante cu specific grecesc din Europa, și alte mari branduri, tranzacție de peste 20 milioane euro CITEȘTE ȘI EXCLUSIV SURPRIZĂ Ștefan Mandachi a vândut Spartan, cea mai mare rețea de restaurante cu specific grecesc din Europa, și alte mari branduri, tranzacție de peste 20 milioane euro

Vânzările Gusto au crescut în fiecare piață de desfacere, deși compania se aștepta la o scădere în țările în care pufuleții ajung pe cale maritimă, caz în care costurile de transport s-au triplat.

„Întotdeauna în situații de criză apar multe probleme, dar și oportunități pe care un management bun le poate fructifica. În cazul nostru, oportunitatea au reprezentat-o piețele în care tradițional se vindeau produse din Ucraina și Rusia și care anul trecut s-au orientat mult către producători europeni. Chiar dacă am avut creșteri și în România, procentul din totalul vînzărilor a crescut către export, lucru absolut normal în condițiile în care brandul Gusto a ajuns să fie din ce în ce mai apreciat peste hotare”, spune Apostolescu.

EXCLUSIV Altex vizează 10 magazine noi și extinde suprafața de expunere CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Altex vizează 10 magazine noi și extinde suprafața de expunere

La capitolul obiective de business pentru 2023, el menționează în primul rând stabilizarea profitului, grav afectat de criza globală, și creșterea organică a companiei.

CEO-ul Gusto anticipează o îmbunătățire a situației economice în ansamblu, pentru că nu mai vede loc de mai rău și orice nouă scădere ar antrena falimentarea companiilor.

EXCLUSIV eMAG lansează IFN \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV eMAG lansează IFN "HeyBlu"

“În urma crizelor generate de pandemie și apoi de război, companiile și-au consumat resursele, profitul a ajuns la limita minimă sub care acestea nu mai pot supraviețui (cred că vom asista la un lanț de insolvențe în prima jumătate a anului), deci nu mai există loc de scădere. Acum orice scădere va însemna falimentul companiilor și toți sunt constienți de acest lucru .

Observ, cum nu am mai văzut niciodată, o voință de a găsi solutii benefice de colaborare între companiile de pretutindeni, toți doresc să-și înțeleagă partenerii de afaceri și să se susțină reciproc. Această abordare cred că va relansa economia până la finalul anului”, explică Apostolescu.

EXCLUSIV Situație inedită la Alpin 57 Lux, unul dintre cei mai mari producători de înghețată din România: Doi directori generali pe același scaun, după o decizie cu apel. Reacția companiei CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Situație inedită la Alpin 57 Lux, unul dintre cei mai mari producători de înghețată din România: Doi directori generali pe același scaun, după o decizie cu apel. Reacția companiei

Costurile de producție ale companiei au crescut de cel puțin două ori față de finalul anului 2021, iar inflația vizibilă acum în piață nu reflectă realitatea, deoarece companiile și-au sacrificat profitul și resursele pentru a menține prețurile cât mai jos posibil.

Într-un astfel de context, consumatorii s-au orientat către gramaje mai mici, dar nu către produse de calitate slabă, spune Eliodor Apostolescu.

În complicatul an 2022, când în general managerii au avut de ales între păstrarea profitabilității și extindere, Gusto a pariat pe a doua opțiune: a lansat game noi de produse (pufuleți dulci cu fructe), a investit 10 milioane de euro și va veni cu produse noi inclusiv în perioada următoare.

EXCLUSIV Lanțul TEDi pregătește o extindere puternică în România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Lanțul TEDi pregătește o extindere puternică în România

În 2023 sunt posibile investiții similare celor de anul trecut, dar cum perioada de criză continuă planurile de afaceri se pot modifica în funcție de evoluția situației internaționale.

Planurile anunțate anterior de Profit.ro includ și o fabrică în vestul Europei.

EXCLUSIV Fondatorul Vegis.ro discută cu fonduri de investiții, grupuri farmaceutice și investitori strategici CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fondatorul Vegis.ro discută cu fonduri de investiții, grupuri farmaceutice și investitori strategici

“Această extindere a capacităților de producție care să urmărească piețele de desfacere este din ce în ce mai actuală, dar nu cred că o vom face anul acesta”, precizează Apostolescu.

Fondatorul Gusto spune, de asemenea, că primește constant “propuneri foarte serioase” privind vânzarea companiei, dar cel puțin în acest moment nu le ia în considerare întrucât consideră să poate duce singur compania mai departe.

viewscnt
Afla mai multe despre
pufuleți
gusto
investiții