EXCLUSIV Planurile unicornului Klarna pentru România

EXCLUSIV Planurile unicornului Klarna pentru România
scris 8 iun 2023

Focusul actual al Klarna în România este creșterea constantă, iar planurile de dezvoltare sunt legate de extinderea metodelor de plată pentru comercianții români, spune CEO-ul furnizorului suedez de plăți și soluții de retail banking, Sebastian Siemiatkowski, după lansarea pe piața locală.

Soluții pentru dezghețarea piețelor financiare, dezvoltarea bursei, a emitenților și instrumentelor disponibile vor fi dezbătute la Profit Piața de Capital.forum. Evenimentul, programat pe 13 iunie, de la ora 10.00, este organizat cu sprijinul Bursei de Valori București, al Băncii Transilvania și al ING Bank România, urmând a fi transmis live pe Profit News TV.

Urmărește-ne și pe Google News

“Privind în viitor, avem planuri de a extinde metodele de plată pentru comercianții români, aliniindu-ne cu ambiția noastră globală de a îmbunătăți portofoliul de produse atât pentru clienți, cât și pentru comercianți. Lansarea Klarna în România este susținută activ de echipa noastră globală, care include și membri români, dar luăm în considerare și crearea unei echipe locale”, a declarat Siemiatkowski într-o discuție cu Profit.ro.  

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Furnizorul suedez de plăți și soluții de retail banking Klarna, care oferă cumpărătorilor opțiunea de a plăti la o dată ulterioară achizițiile online, a anunțat miercuri lansarea operațiunilor în România. Începând de azi, utilizatorii români pot accesa serviciul de plată în rate „Pay in 3”, alături de aplicația mobilă Klarna. Printre brandurile deja disponibile prin aplicație se numără: ABOUT YOU, Tommy Hilfiger, BSB Fashion, Zoot, Footshop, mai multe urmând să fie lansate în lunile următoare.

CloudCart se lansează în România CITEȘTE ȘI CloudCart se lansează în România

Regiunea CEE este în atenția noastră de mult timp, iar intrarea pe piața din România reprezintă o reconfirmare a angajamentului nostru de a aduce oferta noastră în această zonă. Am observat faptul că, în România, industria de e-commerce a prosperat și s-a dezvoltat rapid în ultimii ani. În plus, partenerii noștri globali au un interes în creștere pentru această piață”, explică CEO-ul Klarna.

În baza unui serviciu de tip “cumperi acum plătești mai târziu”, clienții achită la momentul achiziției doar o parte din costul total, urmând să plătească restul sumei într-o perioadă de timp prestabilită - de exemplu, utilizatorii Klarna pot plăti în 3 rate fără dobândă - în timp ce comerciantul primește instant plata integrală.

Potrivit unui studiu realizat de companie, 85% dintre români cumpără online cel puțin o dată pe lună, iar 56% dintre ei chiar mai frecvent. De asemenea, peste 45% dintre români preferă un serviciu Buy now pay later fără dobândă pentru achizițiile mai scumpe, ceea ce arată nevoia unor opțiuni alternative de plată.

“Un trend pe care îl observăm în România, similar cu ceea ce vedem la nivel global, este că oamenii caută alternative la băncile tradiționale și la vechiul mod de oferire a unui credit. Dacă ne gândim la un card de credit, întregul business este organizat în jurul încurajării acumulării de datorii. Gândiți-vă - dacă toată lumea și-ar plăti factura de card de credit la timp, companiile de carduri de credit ar da faliment - acestea fac bani prin perceperea unor rate de dobândă exorbitante persoanelor care întârzie la plată. La Klarna procesul este diferit. Noi percepem un mic comision comerciantului, ceea ce ne permite să oferim opțiunea buy now pay later complet fără dobândă”, mai spune Siemiatkowski.

În 2021, Klarna a anunțat lansarea unui serviciu de comparare a produselor, pe 21 de piețe, inclusiv România. Siemiatkowski spune însă că funcția este acum disponibilă în Statele Unite, Germania, Suedia și Regatul Unit, nu și în România.

Fondată în 2005 de Sebastian Siemiatkowski, Niklas Adalberth și Victor Jacobsson, Klarna oferă cumpărătorilor posibilitatea să plătească achizițiile făcute online la o dată ulterioară, inclusiv în rate, pe principiul “cumperi acum și plătești mai târziu”, precum și servicii de retail banking.

Compania are parteneriate cu 500.000 de comercianți, printre care H&M, Adidas, IKEA, Nike, AliExpress, Sephora, Spotify, Lufthansa și KLM, fiind activă în 22 țări.

În iulie anul trecut, Klarna a atras o investiție de 800 milioane de dolari pentru extinderea afacerii, la o evaluare post-investiție de 6,7 miliarde de dolari, mult sub evaluarea de aproape 46 miliarde de dolari obținută la runda precedentă de finanțare.

Noile fonduri au fost atrase de la investitori existenți, printre care Sequoia, fondatorii companiei, Bestseller, Silver Lake și Commonwealth Bank of Australia, precum și de la investitori noi, inclusiv de la Mubadala Investment Company, fondul suveran al Emiratelor Arabe Unite, cu active de 284 de miliarde de dolari, și Canada Pension Plan Investment Board (CPP Investments), care gestionează active de peste 539 miliarde de dolari canadieni.

Printre investitorii Klarna se mai numără Visa, Dragoneer Investment Group, Ant Group, precum și rapperii americani Snoop Dogg și A$AP Rocky.

viewscnt
Afla mai multe despre
klarna lansare