Startup-ul Robonnement, platformă care conectează producătorii, proprietarii și utilizatorii de roboți, lansată în Elveția de românul Nimrod Malinas și intrată acum pe piața locală, cum a anunțat Profit.ro, va dezvolta în România un lanț de cafenele 100% robotizate, cu planul de a lansa cel puțin 50 de astfel de unități anul viitor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
“Proiectul din România este unul special și unic. Construim un lanț de cafenele 100% robotizate cu roboți barista, cafea de calitate superioară. Acest proiect este un "incubator" pentru noi, îl lansăm și testăm în România după care urmează să îl ducem și pe piețele noastre actuale din vestul Europei. Vom oferi cea mai bună cafea, dezvoltată de cei mai buni barista din Europa, și practic salvăm mișcările și knowhow-ul lor în acești roboți și redăm la milimetru de fiecare dată când un client comandă o cafea”, spune Malinas pentru Profit.ro.
Planurile antreprenorului sunt ca orice persoană fizică să poată cumpăra o parte din una sau mai multe cafenele, cu un cost de la 100 de euro, astfel că la fiecare cafea cumpărată o cotă parte va reveni investitorului, într-o aplicație dedicată.
“Este de fapt reprezentarea viziunii noastre de a democratiza roboții: oricine îi poate folosi (în cazul acesta să cumpere cafea) și oricine îi poate deține și beneficia de munca lor. Visul meu nesimțit de mare sunt 200 de astfel de unități până la sfârșitul anului 2025, însă planificat realist avem 46 astfel de unități. Începem la București”, detaliază Malinas.
Profit.ro a anunțat recent că Robonnement, o platformă care conectează producătorii, proprietarii și utilizatorii de roboți lansată în Elveția de românul Nimrod Malinas, a intrat pe piața românească, parte a unui proces de extindere la nivel european.
Compania pune la dispoziție roboți în baza unui abonament și își propune să democratizeze accesul la aceste dispozitive, astfel încât să poată fi utilizate la fel de simplu ca o bicicletă.
CITEȘTE ȘI Nestlé separă divizia de apă îmbuteliată și băuturi premium, inclusiv Perrier și San Pellegrino, într-o nouă afacere globală de sine stătătoareÎn România, Robonnement are deja o echipă de experți programatori care costruiesc platforma, dar și customer suport în limba germană.
“Robonnement România este proiectul meu de suflet. Am plecat de aici, am prieteni și familie aici, și îmi doresc din inimă să contribui la economia României, și de ce nu RObonnement să fie al doilea unicorn parțial românesc, cum este UI Path”, explică antreprenorul.
De asemenea, el a anunțat pentru Profit.ro că Robonnement a închis o finanțare pentru a cumpăra noi roboți, în valoare de 15 milioane de euro, astfel că platforma de robotizare devine unica din lume care oferă nu doar un sistem de servicii, mentenanță și inginerie, ci și finanțare strict asset based.
Robonnement urmează să închidă încă o rundă de equity, în jur de 10 milioane de euro, pentru care este încă în negocieri cu potențiali investitori. Acum, start-upul este evaluat la puțin peste 30 de milioane de euro.
Pe termen lung, estimarea antreprenorului este că Robonnement va depăși cifra de afaceri și evaluarea de 100 de milioane de euro, mai precis la finele anului 2028.
CITEȘTE ȘI Consiliul Concurenței a câștigat definitiv procesele cu Auchan, Cora Romania și furnizorii acestoraDoar în 2025, vânzările ar urma să ajungă la peste 14 milioane de euro în Europa, după care să urmeze un salt dat de bugetul de marketing alocat în special din runda de equity.
“Următoarele piețe în care intrăm este Austria, Italia și Luxemburg. În Austria suntem deja semi-activi de vreo 2 ani, însă nu am dezvoltat piața aceasta așa cum ne-am dorit, în principal din cauza lipsei de resurse umane. Scopul este ca până în 2028 să fim în toate țările UE”, detaliază Malinas.
Robonnement a instalat deja, pentru clienți, peste 50 de roboți în domeniul vopsirii și șlefuirii și a obținut în primul an de funcționare vânzări de 10 milioane de euro.
Compania și-a propus să devină în 3 ani principalul furnizor de roboți de vopsire de pe piața globală, iar pe termen lung să dezvolte proprii roboți și propriile sisteme de digitalizare a industriei în care activează.
Roboții Robonnement lucrează deja pentru branduri globale pentru Porsche, BMW, Schneider sau Zeiss.
Nimrod Malinas a plecat din România la 21 de ani și s-a stabilit în Austria, aproape de granița cu Elveția, pentru a cumpăra în anul 2020 firma K Lips AG, înființată în Elveția în anul 1934 ca furnizor de echipamente de vopsit și aer comprimat.
CITEȘTE ȘI FOTO McDonald’s continuă extinderea în RomâniaMalinas a început să vândă roboți în Germania și Elveția, unde compania sa a devenit deja liderul de piață pe segmentul echipamentelor de vopsire pentru industrie, și a lansat în premieră sistemul de abonament Robonnement, destinat firmelor mici și mijlocii dar și companiilor mari. Tarifele pornesc de la 3000 de euro pe lună și includ transportul, punerea în funcțiune și întreținerea echipamentului, fiind astfel o opțiune mai avantajoasă în raport cu leasingul, conform companiei.
Totodată, antreprenorul a început un proces de extindere, fiind vizate mai multe piețe europene.
În România, sucursala Robonnement a fost deschisă la Timișoara, iar la conducerea filialei a fost adus în calitate de CEO, de la FCC Construccion, Andrei Fericel.
“Misiunea noastră este de a democratiza roboții, permițând tuturor să-i dețină sau să-i folosească. Roboții noștri oferă acces la revoluția Industriei 4.0, chiar și pentru companiile mici. Credem că automatizarea este cheia performanței viitoare și soluția la provocările viitoare”, transmite compania, precizând că primul pas făcut - roboții industriali de vopsire, în baza unui model de abonament – elimină locurile de muncă toxice din industria vopsirii industriale și reprezintă totodată o soluție la problemele legate de forța de muncă.
Robonnement citează estimările Boston Consulting Group privind evoluția pieței de robotică, de la 25 de miliarde de dolari în prezent la 160-260 de miliarde în doar câțiva ani, până în 2030. Mai mult, în industria vopsirii industriale, o piață de 165 de miliarde de dolari, peste 75% dintre companii folsesc încă procese manuale de vopsire, iar sectorul este renumit pentru că include cele mai periculoase locuri de muncă, mai spun reprezentanții Robonnement.