Trendyol, cea mai mare platformă turcă de comerț electronic, controlată de gigantul chinez Alibaba, deschide în România un centru de distribuție pentru piețele din sud-estul Europei într-un depozit subînchiriat de grupul CCC, al miliardarului polonez Dariusz Miłek, supranumit „Regele Pantofilor“, potrivit surselor Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Cum a anunțat Profit.ro, Trendyol a intrat pe piața românească la începutul acestui an și a decis că va deschide în România al doilea său centru logistic din Europa, după cel din Polonia, care să acopere sud-estul Europei.
Profit.ro a scris în premieră că grupul CCC, cel mai mare retailer de încălțăminte din Polonia, și-a extins centrul logistic din parcul WDP Ștefăneștii de Jos până la peste 50.000 de metri pătrați, pentru a întâmpina planurile de expansiune ale retailerilor epantofi.ro și Modivo.
Centrul logistic CCC din România este unul dintre cele mai mari din sectorul retailerilor de modă și acoperă piețele din România, Bulgaria și Grecia.
Reprezentanții Trendyol au decis că vor avea în România un depozit regional, care va acoperi din punct de vedere logistic țările din sud-estul Europei și unde vor lucra circa 250 de angajați.
Contactați de Profit.ro, reprezentanții Trendyol nu au dorit să comenteze informația legată de închirierea depozitului din WDP Ștefăneștii de Jos.
Parcul logistic din Ștefăneștii de Jos are o suprafață totală de 280.000 de metri pătrați și are clienți precum Metro, LPP, Auchan, Toya, Aggreko, Alcar sau Lecom. Proiectul imobiliar este dezvoltat de compania WDP, al cărui principal acționar este una dintre cele mai bogate familii din Belgia.
Trendyol a fost fondat la Istanbul în 2010 și între timp a devenit primul decacorn din Turcia și una dintre cele mai importante platforme de comerț electronic din lume.
Principalul acționar al platformei, cu circa 76% din participații, este gigantul chinez Alibaba, iar restul este deținut de alți investitori strategici precum japonezii de la SoftBank Group, General Atlantic, Qatar Investment Authority și fondul suveran al Abu Dhabi, ADQ.
În prima sa campania de Black Friday din România, Trendyol a vândut 1,64 milioane de articole. Între 5 și 10 noiembrie, platforma a fost accesată de peste 3,2 milioane de vizitatori unici, înregistrând o creștere de aproape 50% față de săptămâna precedentă, în timp ce numărul comenzilor s-a triplat. Trendyol a fost cea mai descărcată aplicație mobilă din România, ocupând prima poziție în principalele magazine de aplicații între 5 și 10 noiembrie.
Compania a investit până acum în România peste 10 milioane de euro. Ținta sa este că atingă un volum comercial de 350 milioane dolari până la sfârșitul anului, 2 milioane de clienți activi și peste 4 milioane de comenzi în regiune.
Ultima evaluare a Trendyol din 2021 plasa compania la valoare de 16,5 miliarde de dolari, cifră care-i conferă statutul de decacorn.
O treime dintre noii exportatori din Turcia sunt vânzători pe Trendyol, platforma reușind să încheie anul trecut cu încă aproximativ 3 milioane de clienți și 12 milioane de comenzi. În total, platforma are circa 30 milioane clienți, 250.000 vânzători și 80 milioane produse listate pe platformă, livrând în peste 100 de țări din întreaga lume și având birouri în Ankara, Istanbul, Izmir, Amsterdam, Berlin, Luxemburg.
În primele nouă luni ale acestui an au fost livrate proiecte industrial-logistice de 275.000 metri pătrați în România și mai sunt în construcție clădiri cu suprafețe de peste 430.000 metri pătrați, potrivit companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. Livrările noi din acest an ar urma să totalizeze aproximativ 500.000 metri pătrați, comparabil cu anul 2023.
De asemenea, volumul spațiilor logistice și industriale închiriate în primele nouă luni ale anului a totalizat circa 575.000 metri pătrați, reprezentând o scădere de 20% față de perioada similară a anului trecut.
Evoluția cererii și a livrărilor de spații industrial-logistice în România
România se clasează pe locul al treilea în rândul statelor membre ale Uniunii Europene, din Europa Centrală și de Est, în ceea ce privește valoarea comerțului electronic, după Polonia și Cehia.
În 2023, comerțul electronic românesc de bunuri și servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, echivalentul a 3,32% din Produsul Intern Brut (PIB), în creștere față de anul precedent, de la 3,17% din PIB.