Lanțul de restaurante cu servire rapidă McDonald's România a introdus serviciul de livrare în toate restaurantele deschise din cele 26 de orașe în care activează, majorând numărul de parteneri livratori, după ce a închis o treime de unități ca urmare a ordonanței militare. În prezent, McDonald's mai funcționează cu 55 de restaurante, din care 41 unități McDrive, spune pentru Profit.ro, Daniel Boaje, CEO McDonald's România.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„Am închis toate restaurantele din mall-uri, cu două excepții, cele din Veranda Mall și Palas Iași, pentru că nu erau integrate 100% în zona de foodcourt. Funcționăm astăzi cu 55 de restaurante în toată țara, dintre care 41 restaurante McDrive, cele două din mall-uri, iar restul unităților sunt in-store. Restaurantele McDrive ne asigură astăzi continuarea activității indiferent de ce se va întâmpla. De altfel, McDelivery devine probabil cea mai mare oportunitate de activitate. Livrările la domiciliu au crescut cu peste 50%”, adaugă Boaje.
În plus, ca urmare a extinderii serviciului de livrare în toate orașele în care activează, McDonald's a încheiat un parteneriat cu platforma românească de food delivery EuCeMananc (rebranduită acum în Tazz by eMAG și intrată pe noi nișe), având în prezent trei platforme de delivery.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„În fiecare oraș din cele 26 există cel puțin o unitate, dacă nu mai multe, care este funcțională astăzi. Până la jumătatea lunii martie livram prin McDelivery în 18 orașe cu partenerii FoodPanda și Glovo. Am semnat un parteneriat cu EuCeMananc, iar în prezent acoperim toate orașele în care funcționăm cu cel puțin un partener de delivery. Am mărit numărul de parteneri, am mărit numărul de orașe în care livrăm și am reorganizat echipele pentru continuarea și dezvoltarea activității în partea de livrare”, mai spune CEO-ul McDonald's România, specificând că singurul oraș în care nu mai livrează este Suceava ca urmare a plasării în carantină.
Conform informațiilor transmise de conducerea McDonald's, programul de funcționare a restaurantelor a fost modificat în funcție de condițiile impuse în ordonanțele militare, toate unitățile fiind închise la ora 22. De altfel, în funcție de activitatea din restaurante, unele sunt deschise de la ora 7, iar altele de la ora 10.
„Nu mai funcționăm 24 de ore, am ajustat semnificativ orarul pentru a le asigura angajaților noștri siguranță pe drumul de acasă și spre casă. Folosim mănuși de unică folosință, măști și avem stocuri de dezinfectanți. Am furnizat angajaților noștri suficiente măști, mai ales celor din orașele care au impus obligativitatea purtării măștilor, inclusiv pentru drumul de acasă la serviciu și invers”, susține Boaje.
Lanțul de restaurante cu servire rapidă a trecut printr-un proces de reorganizare, adaptându-și activitatea noului mod de funcționare, astfel că unele restaurante și-au suplimentat personalul, în timp ce alți angajați au intrat în concediu sau în șomaj tehnic.
„Există restaurante unde am avut nevoie de oameni mai mulți sau am rămas cu aceeași echipă, de exemplu în restaurantele mari, cum ar fi în București, Craiova, Constanța. Dar, pentru alți angajați am apelat la opțiunile oferite de stat cum ar fi concediul pentru îngrijirea copilului în perioada închiderii școlilor și șomajul tehnic, în special pentru restaurantele care au fost închise. Unii angajați au beneficiat fie de concediul neefectuat, fie de zile libere ca urmare a orelor suplimentare, fie de concediul de odihnă pro rata temporis până la jumătatea anului”, mai spune Boaje, specificând că, în lipsa unei astfel de soluții, până la sfârșitul lunii, 40% din personal va fi în șomaj tehnic conform facilităților oferite de Ministerul Muncii.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV eMAG intră pe o nouă piață, de 500 milioane de euro, și vrea o cotă de peste 10% în următorii 3-5 aniCompania continuă să inoveze, fie prin lansarea de produse noi, produse promoționale, fie prin introducerea unor facilități pentru clienți în această perioadă.
„În prezent, aplicația de mobil a fost descărcată de peste 1 milion de ori. Punem la dispoziția clienților care folosesc aplicația o nouă facilitate, care este 100% contactless, o posibilitate de a accesa mai ușor propunerile pe care le facem clienților. Activarea promoțiilor din aplicația de mobil se va face utilizând un scaner în fiecare din restaurantele noastre”, precizează Boaje.
Referitor la planurile companiei pentru anul acesta de a deschide 8 restaurante noi și de a investi în tehnologie și digitalizare, anunțate de Profit.ro în exclusivitate, conducerea McDonald's a anunțat că acestea rămân încă valabile.
„Sunt puțin rezervat în privința cifrei, dar cu siguranță vom deschide anul acesta. Unul dintre restaurantele programate pentru a fi deschise anul acesta este finalizat în proporție de 90%. Așteptăm să ieșim din starea de urgență și să ne reluăm activitățile. Probabil vom încetini puțin, dar doar anul acesta. La începutul lunii martie, 50% dintre restaurante aveau implementat deja sistemul de servire la masă și cred că, până la sfârșitul anului, numărul va crește la 75%”, mai spune CEO-ul.
De altfel, compania va iniția o campanie de recrutare a personalului în luna mai pentru sezonul estival.
„Vine perioada de vară care este mai aglomerată la noi și sunt absolut sigur că în luna mai vom reîncepe campania de recrutare. De exemplu, anul trecut am angajat pentru sezonul de vară peste 1.000 de oameni și sunt sigur că anul acesta vom angaja câteva sute de oameni pentru vârful nostru de vânzări din vară”, adaugă Boaje.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Proprietarii de restaurante se reprofilează după ce Guvernul le-a închis localurile. Mircea Dinescu intră pe nișa de livrări și le va trimite pachete clienților. Cu tot cu lăutari purtând măști medicaleÎn privința impactului pe care îl are pandemia de coronavirus asupra vânzărilor, conducerea companiei susține că acesta va fi vizibil în trimestrul doi și cere autorităților să continue dialogul cu mediul de afaceri și să sprijine producătorii locali, în prezent, peste 40% dintre produsele McDonald's provenind de la furnizori autohtoni.
„În primul trimestru poate nu va fi un impact atât de mare pentru că am beneficiat de două luni și jumătate foarte bune, dar în lunile aprilie și mai va fi semnificativ. Sper să existe în continuare un dialog cu autoritățile și un plan ambițios de sprijin pentru companii. Sugerez reducerea TVA-ului pentru vânzările la pachet pentru că în momentul de față există o diferență de TVA pentru comenzile în restaurante și pentru comenzile la liniile de drive”, susține CEO-ul.
Fundația pentru Copii Ronald McDonald's s-a alăturat luptei împotriva Covid-19 donând 60.000 de euro pentru a susține lucrările de amenajare a secției ATI de la Institutul Național de Geriatrie și Gerontologie Ana Aslan.
De asemenea, toate fondurile colectate de Fundație în lunile martie și aprilie sunt redirecționate pentru susținerea spitalelor Grigore Alexandrescu și Marie Curie din București, Louis Țurcanu din Timișoara și Sf. Maria din Iași cu echipamente de protecție, materiale și consumabile. Până acum, au fost distribuite 22.000 de mănuși, 12.000 de măști chirurgicale, 500 de kituri complete de protecție pentru personalul medical din cele patru spitale pentru copii.
În prezent, McDonald's operează 84 de restaurante în 26 de orașe din România, are peste 5.500 de angajați și servește zilnic peste 230.000 de clienți. Obiectivul este să atingă, în următorii ani, 100 de milioane de vizitatori anual.
Începând cu anul 2016, McDonald’s este parte a companiei Premier Capital, partenerul pentru dezvoltare al restaurantelor McDonald’s din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania și Malta.