Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a anunțat că până în prezent au fost solicitate 15.000 de certificate pentru situații de urgență de tipul 1 de companiile a căror activitate a fost afectată direct de măsurile impuse în starea de urgență. De asemenea, au fost depuse 5.000 de cereri pentru certificate de tip 2, de către companiile care au avut o scădere a veniturior sau încasărilor de minim 25%.
De ce este Important: Certificatele de Situație de Urgență sunt emise în două forme: Tip 1 (albastru) – pentru întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate (afectați de Ordonanțele Militare); Tip 2 (galben) – pentru înregistrarea unei diminuări a încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.
”Până astăzi erau în jur de 15.000 de certificate de urgență de tipul 1 solicitate de companiile a căror activitate a fost afectată direct. (...) Și în jur de 5.000 de cereri soluționate de certificate de tip 2 pentru companiile a căror activitate a fost afectată, în sensul că veniturile sau încasările au fost dimiunate cu minim 25%. Deci, practic, în total, în jur de 20.000 de companii au solicitat până acum și au și obținut certificatele”, a arătat ministrul Economiei.
CITEȘTE ȘI Orban: Interdicția exportului de cereale este temporară. Va înceta după asigurarea stocurilor interneMinistrul Economiei a precizat că solicitările sunt procesate și, în același timp, sunt și eliberate certificatele prin aplicația dedicată eliberării certificatelor de situație de urgență, care poate fi accesată pe platforma http://prevenire.gov.ro
”Totul este electronic, mai mult probabil durează introducerea datelor în aplicație, după care este o verificare a semnăturii digitale, verificăm dacă ea există în baza de date națională a semnăturilor digitale pentru propria semnătură a datelor introduse și automat este eliberat certificatul. Dacă ulterior acea semnătură digitală este retrasă sau la următoarea verificare nu mai există, automat certificatul este revocat, totul este automat. Deci putem spune că absolut toate cererile sunt procesate sunt și automat soluționate”, a susținut Virgil Popescu..