Producătorul norvegian de aparate de colectare a ambalajelor de băuturi TOMRA, cu venituri anuale de aproape 1 miliard de euro, a intrat pe piața românească, unde vrea să angajeze până la 50 de persoane, și se pregătește pentru lansarea sistemului național de garanție-returnare pentru PET-uri, doze de aluminiu și sticle.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
“Vrem să avem o organizație locală care să deservească clienții din România. Mărimea organizației va depinde de cum va arăta sistemul de depozitare atunci când va fi finalizat, dar ne așteptăm ca echipa să fie cuprinsă între 20 și 50 de persoane”, a comunicat TOMRA pentru Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mai departe, deșeurile vor ajunge la centre de reciclare, unde vor fi transformate în materie primă pentru producerea altor ambalaje.
Sistemul este folosit în peste 40 de țări și ar putea fi pus în practică și pe plan local, din 2022. România – una dintre codașele Europei în privința reciclării – încearcă astfel să se conformeze normelor UE.
Reprezentanții companiei spun, de asemenea, că vor evalua posibilitatea de a avea facilități de producție în România, în funcție de cum va arăta sistemul de garanție-returnare, și prezintă ca exemplu asamblarea locală a unora dintre produsele TOMRA.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferTOMRA Systems este cel mai mare producător de aparate folosite ca infrastructură de colectare și plată a garanției în cadrul sistemelor de garanție - returnare aplicate în diverse țări. Principalii clienți ai acesteia sunt retailerii, obligați de legislație să asigure preluarea deșeurilor de ambalaje.
Compania are 4.300 de angajați și a raportat pentru anul trecut venituri de aproape 990 de milioane de euro și un profit net de 79,4 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)TOMRA a instalat până în prezent circa 80.000 de aparate de colectare și plată a garanției, în peste 60 de țări.