Producătorul de cosmetice hoteliere, articole de retail și dezinfectanți de uz personal și industrial CAHM, cu o fabrică în Prahova și exporturi în peste 30 de țări, negociază un parteneriat în Arabia Saudită și va prelua, totodată, producția de săpun solid pentru unul dintre jucătorii mari la nivel global, astfel că România va deveni exportator, din importator, pentru această categorie.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, președinte al Universității Harvard și economist șef al Băncii Mondiale, cel care a anticipat actuala criză inflaționistă, deschide Gala Profit.ro. Premii speciale, într-un an special
Tranzacția va fi realizată în 2 etape, în perioada 2023-2024, și va aduce României o balanță pozitivă privind comerțul internațional cu săpunuri solide, a declarat pentru Profit.ro Andrei Severin, CEO- CAHM România.
La începutul lunii septembrie, vânzările CAHM erau cu 14% mai mari față de anul trecut, din punct de vedere valoric. Numărul de produse vândute înregistra însă o ușoară scădere, indicând o contracție a pieței din perspectiva consumului.
După investiții realizate în extinderea fabricii, de la 1.100 mp la 6.000 mp, compania a intrat pe segmentul de retail, astfel că acum are două linii de business: HoReCa (ce generează circa 70% din venituri) și retail, un segment în creștere.
CAHM este acum aproape de finalizarea celei de-a 3-a hale din noua platforma industrială CAHM, care se află pe o suprafață de peste 25.000 mp în orașul Băicoi, din județul Prahova.
“Sperăm să reușim să terminăm implementarea proiectului de cofinanțare semnat cu ministrul de Finanțe până în martie 2023, în urma căruia vom avea utilaje de producție de peste 1.2 milioane de euro în plus față de cele existente în momentul de față”, spune Severin.
În pofida scăderii pieței, afacerile CAHM vor depăși în acest an nivelul din 2020 și pragul de 6 milioane de euro. Din perspectiva profitabilității, este vizat un indicator de 2 cifre procentuale, dar obiectivul “pare a fi o provocare mai mare, zilnică”, având în vedere diferențele de curs valutar și creșterile constante ale unor materii prime.
Lider de piață în HoReCa, producătorul de săpunuri și cosmetice hoteliere vinde atât sub brand propriu (Sense, Botanika și altele), cât și private label.
Produsele companiei sunt comercializate pe piața internă și pe mai mult de 30 de piețe externe, precum Italia, Franța, Marea Britanie, Germania, Danemarca și Coreea de Sud.
Capacitatea de producție zilnică a fabricii este de 200.000 de săpunuri, 90.000 de recipiente pentru cosmetice și 100.000 de plicuri cosmetice.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Grupul CCC, fondat de „Regele Pantofilor“ din Polonia, își face în România un centru regional și deschide primul magazin epantofi.ro și Modivo. „România este o piață-cheie.“Printre clienții companiei se numără Phoenicia Hotel, Best Western Hotel și Herbagen.