eMag, cel mai mare retailer online local, a decis să treacă permanent la modul de lucru hibrid, peste 3.000 de angajați din sediul central, hub-urile IT și centrele de Customer Care urmând să lucreze în mod hibrid, după pandemie.
Este prima mutare anunțată după schimbarea conducerii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Retailerul argumentează decizia prin studiile despre modul de lucru, efectuate în ultimul an, care aau indicat că modul de lucru hibrid este varianta prin care angajații beneficiază de ce este mai bun din ambele variante: lucratul de la birou și de acasă.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Alexandru Ciuncan, director UNSAR: Un mediu antreprenorial mai informat este mai rezistent în fața riscurilor. Un plan de asigurări poate face diferența între continuarea activității și declanșarea falimentului • 96% au răspuns că în această perioadă în care au lucrat de acasă s-au simțit mai productivi
• 78% dintre colegi au spus că s-au adaptat bine și foarte bine la munca exclusiv de acasă
• Doar 37% dintre colegi au spus că se simt conectați cu echipa lor, de când lucrează de acasă
• Când au fost întrebați cum își doresc să lucreze pe termen lung, cei mai mulți dintre ei, 97%, au spus că vor să îmbine munca de acasă cu cea de la birou
Principalele concluzii
• Modul de lucru de acasă funcționează excelent pentru activitățile clar definite, care necesită concentrare și muncă individuală, iar munca de la birou este foarte utilă pentru activitățile care presupun colaborare și creativitate;
• La nivel de organizație, măsurile luate rapid au fost o sursă de motivație, oamenii simțindu-se protejați. A fost apreciată flexibilitatea lucratului de acasă, în această perioadă de pandemie, mai ales în rândul părinților;
• Prin trecerea la colaborarea online, echipele au fost nevoite să se organizeze mai bine prin ritualuri comune (cum ar fi scurte ședințe zilnice sau săptămânale);
• Lucrând permanent de acasă, cel mai mult le lipsesc momentele de socializare cu colegii, iar spațiul informal de colaborare este dificil de recreat în mediul online. În starea de incertitudine generală, singurătatea și lipsa interacțiunii informale cu alte persoane sunt doi dintre principalii factori de insatisfacție.
"Astfel, după ce va trece pandemia, angajații eMAG vor decide, împreună cu managerul lor, cum vor să lucreze: câte zile vor lucra de acasă și câte de la birou, în funcție de nevoile fiecărei echipe. În prezent, ținând cont de restricțiile existente, peste 99% din angajații eMAG din sediile de birouri lucrează în continuare de acasă și vor continua astfel până când condițiile vor permite trecerea în noul mod permanent de lucru hibrid", arată compania.
CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ - FOTO Daniel Boaje revine în business-ul McDonald's. “9 luni am rezistat...”„Noi ca echipă eram obișnuiți, la fel ca toți ceilalți, cu lucratul de la birou, care avea părțile lui bune și mai puțin bune. Odată cu pandemia am descoperit destul de brusc lucratul de acasă. La fel ca după orice inițiativă nouă, am vrut să înțelegem mai bine ce se întâmplă și am descoperit că are beneficiile lui, resimțite atât de colegi, vizibile și în rezultatele noastre ca organizație, dar și provocări. Acum, având la dispoziție toate informațiile, am decis să trecem la un mod de lucru în care să luăm ce e mai bun din ambele modele. Astfel le oferim colegilor noștri exact ceea ce își doresc, mai mult timp pentru familie și pasiuni, și, în acelasi timp, mediul din care își pot face treaba foarte bine”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
eMAG își va păstra spațiile existente de birouri și va investi peste 1,5 milioane de euro pentru a reamenaja sediul central într-un spațiu colaborativ și pentru a implementa noi tehnologii care să susțină modul de lucru hibrid.