Un cățel pomeranian privește în cameră în timp ce un bărbat cu un accent italian pronunțat descrie cel mai recent parfum Dolce & Gabbana. „Eu sunt”, spune bărbatul, cu o pauză dramatică, „delicat, autentic, carismatic, sensibil, enigmatic, rebel, proaspăt, irezistibil, curat”.
Casa de modă italiană, care a încercat anterior să seducă clienții cu campanii care îi includeau pe Colin Farrell și Miley Cyrus, a identificat acum o nouă piață: câinii, relatează The Times.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru 99 de euro, stăpânii își pot stropi animalele cu Fefé, o aromă dezvoltată de un maestru parfumier parizian care a creat anterior mirosuri pentru Balmain și Paco Rabane, scrie G4Media.ro.
În timp ce D&G sugerează că parfumul, numit după câinele unuia dintre fondatorii săi, este „o capodoperă olfactivă”, un veterinar a sugerat că amestecul de flori de ylang ylang și lemn de santal este „o risipă de bani” care are potențialul de a enerva câinii.
Este pentru prima dată când un mare brand de modă se diversifică în parfumuri pentru câini.
Fabian Rivers, un medic veterinar specializat în animale mici și ambasador al bunăstării pentru RSPCA, organizația de protecție a animalelor din Regatul Unit, a declarat că majoritatea produselor de toaletă pentru câini sunt „produse ieftine” care costă mai puțin de 15 lire sterline, deși Aesop produce un șampon pentru câini pentru piața din SUA, la prețul de 43 de dolari.
„Faptul că intră pe această piață la un preț atât de mare este o modalitate interesantă de a-i face pe oameni să-și cheltuiască banii pe lucruri care au foarte puține merite”, a declarat Rivers. „Dar este alegerea dumneavoastră cum să vă cheltuiți banii”.
CITEȘTE ȘI Coca-Cola - obligată să plătească miliarde de dolari pentru contabilizarea incorectă a vânzărilor sale în străinătateEl a spus că proprietarii pot folosi spray-ul pentru a masca mirosul neplăcut al animalului lor de companie, mai degrabă decât să ceară sfatul medicului veterinar cu privire la posibilele infecții ale pielii care riscă să provoace daune câinelui lor. Rivers a spus că simțul olfactiv al câinilor este atât de sofisticat încât aceștia ar fi în continuare capabili să se adulmece unii pe alții fără să fie derutați de parfum.
„Dar nu m-ar surprinde dacă mirosurile le-ar distrage atenția sau le-ar părea neplăcute. În mod clar, un grup demografic mai bogat găsește noi modalități de a-și cheltui banii, ceea ce mi se pare destul de frustrant într-o perioadă în care oamenii se luptă, din punct de vedere financiar.” adaugă Rivers, citat de The Times.
Ideea a apărut în urmă cu patru ani, când Stefano Gabbana, partenerul de afaceri al lui Dolce, a adoptat un cățeluș pudel miniatural, dar a descoperit că animalul era incompatibil cu pisica sa de sex masculin.
Gabbana i l-a dat lui Dolce, care a declarat că el și partenerul său romantic, Guilherme Siqueira, au fost „imediat vrăjiți”. A fost un caz de dragoste la prima vedere, a declarat el pentru ziarul Corriere della Sera într-un interviu publicat duminică.
Dolce a numit cățelul după un animal de companie care apărea alături de actrița Franca Valeri într-un vechi film de comedie italian.
„Este diminutivul lui Raffaele, care înseamnă dar de la Dumnezeu”, a spus Dolce. „Iar eu, ca un bun catolic, am considerat că acest câine a fost într-adevăr un dar de la Dumnezeu.”
Alături de pomeranian, în reclamă mai apar un teckel cu păr scurt, un chihuahua și doi bichon frizați.
Creatorii de modă au consultat medici veterinari, specialiști în comportamentul animalelor și proprietari de câini pentru a concepe colonia lor antialergică și fără alcool, cu ajutorul creatoarei de parfumuri Emilie Bevierre-Coppermann.
Ingredientul ylang ylang este un ulei esențial derivat din Cananga odorata, un copac tropical originar din sud-estul Asiei, care se regăsește și în Chanel No 5 și este considerat afrodisiac la om.
CITEȘTE ȘI Amazon dezamăgește cu venituri mai slabeProprietarii de animale de companie sunt sfătuiți să îl aplice pe mâini sau pe o perie, apoi „frecând sau perindând blana câinelui de la mijlocul corpului spre coadă pentru a-i oferi un moment de răsfăț parfumat. Fefé poate fi, de asemenea, aplicat direct pe corpul câinelui dvs. evitând zona nasului”.
Compania a declarat că parfumul a fost aprobat de medicii veterinari, a fost apreciat de câini și a fost testat de siguranță in vitro, cu un certificat furnizat de o firmă italiană numită Safe Pet Cosmetics. Aceasta susține că testele au arătat că 100% dintre proprietari au fost de acord că parfumul a fost bine acceptat de câinele lor, 100% au fost de acord că a fost delicat și 90% au confirmat că mirosul a durat toată ziua, a spus aceasta.
Safe Pet Cosmetics a recunoscut că animalele „au percepții senzoriale diferite, în special când vine vorba de mirosuri”.
Dolce & Gabbana poate fi cea mai prestigioasă firmă care a intrat pe piața parfumurilor pentru animale de companie, însă mărci specializate mai modeste oferă de ceva timp produse cosmetice pentru animale de companie – de la șampon și balsam la balsamuri pentru bot și lăbuțe, parfumuri și deodorante.
Economia animalelor de companie este estimată de Bloomberg la o valoare anuală de 320 de miliarde de dolari la nivel mondial, cu o perspectivă de a ajunge la 500 de miliarde de dolari până în 2030.
Cheltuielile pentru produse esențiale, cum ar fi hrana pentru animale de companie și îngrijirea veterinară, sunt completate din ce în ce mai mult de achiziții mai voluptuoase, cum ar fi îmbrăcăminte de lux, dispozitive de transport și jucării.
Dolce a declarat că deținerea de animale de companie a evoluat de când a crescut în orașul sicilian Polizzi Generosa și „un câine era doar un câine”. După ce a locuit în New York, și-a dat seama că „Nu mai sunt animale, sunt tovarăși, terapeuți; mai ales în această eră a lucrurilor tehnologice reci, a telefoanelor mobile, a rețelelor sociale, iubirea unui câine este un adevărat leac”.
El a spus că Fefé era o creatură a obiceiurilor căreia îi plăcea să iasă la „plimbare”, ceea ce presupunea să fie cărat într-o geantă. „Când spun „Fefé, mergem în geantă?”, este încântat.” Cățelul s-a făcut deja util pe partea de afaceri, conferindu-și numele pe o geantă din piele D&G de 895 de euro.
Comentatorii italieni au remarcat că este puțin probabil ca Papa Francisc să fie de acord. El i-a criticat în repetate rânduri pe italieni pentru că au prea puțini copii, într-o țară cu o populație umană în declin și cu aproximativ 8,8 milioane de câini.
Papa Francisc a povestit cum o femeie și-a deschis geanta și l-a rugat să „binecuvânteze copilul meu”, doar pentru a fi întâmpinată de un câine mic. „Mi-am pierdut răbdarea și i-am spus: sunt mulți copii care suferă de foame, iar tu îmi aduci un câine?” a spus suveranul pontif.