Covalact a convins instanța, în litigiul cu Consiliul Concurenței, că nu a fixat prețurile în perioada 2005-2009

Covalact a convins instanța, în litigiul cu Consiliul Concurenței, că nu a fixat prețurile în perioada 2005-2009
scris 23 dec 2016

Compania de lactate Covalact a reușit să scape în instanță de amenda care i-a fost aplicată de Consiliul Concurenței în 2015. Curtea de Apel București (CAB) a acceptat acum cererea acesteia de a-i fi anulată amenda de 659.267 lei cu care a fost sancționată, la începutul anului trecut, inspectorii instituției acuzând atunci producătorul de lactate că s-ar fi înțeles cu 4 retaileri și alți 20 de furnizori să fixeze anumite prețuri de vânzare a produselor, în perioada 2005 - 2009.

Covalact a fost cumpărat recent de grupul francez Lactalis, conform informațiilor Profit.ro, care controlează 23% din piața totală de lactate din România.

În 2015, Consiliul Concurenței a anunțat că a sancționat 25 de comercianți de produse alimentare (4 retaileri și 21 de furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 154,03 milioane de lei (aproximativ 35 milioane de euro).

Napolact nu reușește să convingă instanța că nu s-a implicat în fixarea prețurilor pe piață în 2005 - 2009 CITEȘTE ȘI Napolact nu reușește să convingă instanța că nu s-a implicat în fixarea prețurilor pe piață în 2005 - 2009

Amenzile au fost aplicate după ce inspectorii Concurenței au verificat dacă au existat înțelegeri pentru fixarea prețurilor între retailerii Metro, Real, Selgros și Mega Image și furnizorii acestora, în perioada 2005 - 2009.

“Consiliul Concurenței a constatat că prețurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailer-ul stabileau un pret fix sau minim. Această practică conduce la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul”, anunța atunci instituția.

În ceea ce privește comportamentul companiilor în cadrul promoțiilor, inspectorii au arătat că actele contractuale dintre unii retaileri și furnizori conțineau o clauză care prevedea că, în aceeași perioadă, furnizorii nu puteau realiza promoții simultane în diferite lanțuri de retail, acestea putând doar să alterneze.

“În acest fel, consumatorul final nu putea avea acces, în același timp, la promoții și implicit la cel mai mic preț, în magazine concurente. Decizia de a realiza sau nu promoții în lanțuri de magazine concurente trebuie să aparțină furnizorului”, se mai spune în comunicat.

Cea mai mare amendă a fost încasată de Metro Cash&Carry Romania - 49,68 milioane de lei, urmat de Selgros – 29,2 milioane de lei, Mega Image - 24,57 milioane de lei și Real Hypermarket Romania - 23,87 milioane de lei.

Publicarea listei cu datornici persoane fizice de către ANAF, posibil neconstituțională: Tribunalul București a sesizat CCR CITEȘTE ȘI Publicarea listei cu datornici persoane fizice de către ANAF, posibil neconstituțională: Tribunalul București a sesizat CCR

Dintre furnizori retailerilor, pe lângă Covalact, au fost sancționați cu cele mai mari amenzi Transilvania General Import Export - 4,69 milioane de lei, Quadrant-Amroq Beverages - 3,19 milioane de lei, Danone - 2,64 milioane de lei, Macromex - 2,35 milioane de lei și Whiteland Import Export - 2,32 milioane de lei.

Amenzi semnficative au primit și Albalact - 2,19 milioane de lei, Star Foods EM - 1,95 milioane de lei, Tymbark Maspex Romania - 1,65 milioane de lei, Napolact – 1,1 milioane de lei și Delaco Distribution - 910.047 lei.

De asemenea, au mai fost amendate firmele Argus - 623.106 lei, Agroalim Distribution - 607.214 lei, Zarea - 347.489 lei, Granddis – 327.157 lei, Gerola Prodinvest - 308.923 lei, Cramele Halewood - 278.694 lei, Parmalat Romania - 269.852 lei, Prodlacta - 166.122 lei, De Silva Intermed - 31.753 lei și Impex Bock - 5.751 lei.

 

Urmărește-ne și pe Google News
viewscnt
Afla mai multe despre
covalact
consiliul concurentei
instanta
amenda
litigiu