Coca-Cola a obținut rezultate financiare la nivelul superior. Prețurile mai mari au compensat

Coca-Cola a obținut rezultate financiare la nivelul superior. Prețurile mai mari au compensat
scris 24 oct 2024

Coca-Cola a raportat câștiguri și venituri trimestriale care au depășit așteptările analiștilor, datorită unei creșteri a prețurilor care a compensat cererea slabă, transmite CNBC.

Coca-Cola a raportat un profit net atribuibil acționarilor pentru al treilea trimestru de 2,85 miliarde de dolari, sau 66 cenți pe acțiune, în scădere de la 3,09 miliarde de dolari, sau 71 cenți pe acțiune, cu un an mai devreme, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Amendă GDPR de 10.000 euro pentru Profi CITEȘTE ȘI Amendă GDPR de 10.000 euro pentru Profi

Excluzând elementele speciale, compania a câștigat 77 de cenți pe acțiune.

Vânzările nete ajustate au fost de 11,95 miliarde de dolari, practic neschimbate față de anul anterior.

Veniturile organice ale Coca-Cola, care exclud impactul achizițiilor, vânzărilor și fluctuațiilor valutare, au crescut cu 9% în acest trimestru.

Volumul de unități a scăzut cu 1% în trimestru, pe fondul cererii slabe din unele piețe internaționale. Acest indicator exclude impactul prețurilor și al valutei pentru a reflecta cererea.

Companiile de bunuri de consum, inclusiv Coca-Cola, au raportat în ultimele luni că clienții sunt mai sensibili la prețuri, ceea ce a dus la o cerere slabă pentru produsele lor, pe măsură ce prețurile rămân ridicate.

James Quincey, CEO-ul Coca-Cola, a declarat că unii consumatori ”dau dovadă de un comportament de căutare a valorii,” ceea ce include cumpărarea unui număr mai mic de pachete de produse Coca-Cola sau băuturi de dimensiuni mai mici la restaurantele fast-food.

VIDEO&FOTO Nokian Tyres, care a plecat din Rusia și a lansat o mega-investiție în România, primește acum un ajutor de stat ad-hoc CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Nokian Tyres, care a plecat din Rusia și a lansat o mega-investiție în România, primește acum un ajutor de stat ad-hoc

Chiar și așa, în ultimele trimestre, Coca-Cola l-a depășit pe rivalul său PepsiCo, care se confruntă cu repercusiuni din cauza unor rechemări de produse Quaker Foods și cu un consumator american care a consumat mai puțin gustări și băuturi.

Pepsi a raportat o scădere de 3% a volumului în divizia sa de băuturi din America de Nord în al treilea trimestru, pe fondul cererii slabe pentru băuturile energizante.

Volumul de unități al Coca-Cola în America de Nord a fost constant în trimestru, deoarece cererea scăzută pentru apă, băuturi sportive, cafea și ceai a compensat creșterea pentru produsele cu aceeași marcă, sucuri, lactate, băuturi pe bază de plante și arome carbogazoase. Produsele premium, precum laptele Fairlife și apa minerală Topo Chico, au avut performanțe bune, în ciuda prețurilor mai mari.

Cu toate acestea, volumul de unități a scăzut cu 2% în regiunile Europa, Orientul Mijlociu și Africa și Asia-Pacific. Compania a menționat scăderi de volum în China și Turcia. La fel ca în America de Nord, America Latină a raportat un volum constant.

Global, volumul pentru băuturile răcoritoare carbogazoase, cum ar fi Sprite, și pentru băuturile Coca-Cola de marcă a fost constant în acest trimestru.

Divizia de sucuri, lactate și băuturi pe bază de plante a înregistrat o scădere de 3% a volumului. Segmentul de apă, băuturi sportive, cafea și ceai a consemnat o scădere de 4%, alimentată de o scădere de 6% a vânzărilor de apă îmbuteliată.

Coca-Cola a raportat o creștere a prețurilor cu 10%. Aproximativ 4% din această creștere provine din piețe cu inflație intensă, cum ar fi Argentina, iar restul este rezultatul majorării prețurilor și al clienților care au ales opțiuni mai scumpe.

Pentru 2024, Coca-Cola se așteaptă la o creștere organică a veniturilor de aproximativ 10%, la limita superioară a intervalului anticipat anterior, de 9% până la 10%. Compania a reiterat proiecția sa conform căreia câștigurile comparabile pe acțiune vor crește cu 5% până la 6%.

Coca-Cola va oferi perspectivele sale complete pentru 2025, atunci când va raporta rezultatele pentru al patrulea trimestru, însă compania se așteaptă deja ca fluctuațiile valutare să afecteze rezultatele din anul viitor. Coca-Cola anticipează un impact negativ de câteva procente mici asupra veniturilor comparabile și un impact negativ de câteva procente medii asupra câștigurilor pe acțiune.

viewscnt
Afla mai multe despre
coca-cola
pret