Cererea pentru electrocasnicele mari a înregistrat anul trecut o creștere fără precedent în România, urmare a pandemiei COVID, piața urcând cu 9% ca număr de unități vândute. Pentru 2021 este așteptat un nou avans, de cel puțin 5%.
Întrucât au fost nevoiți să petreacă mai mult timp acasă, consumatorii și-au dorit un grad cât mai mare de confort în locuințe, astfel că mulți dintre ei și-au îndreptat atenția spre electrocasnice, ceea ce a pus o presiune foarte mare pe lanțul de producție al furnizorilor din această industrie.
“Au fost înregistrate evoluții pozitive semnificative în segmente aflate în plină dezvoltare în România, ne referim aici la mașinile de spălat vase și la uscătoarele de rufe. (…) De asemenea, se menține trendul anilor anteriori de creștere susținută a segmentului de produse built-in, pe nivel de preț medium/high. Pentru alte categorii, precum frigiderele, am văzut mai degrabă evolutii moderate, în condițiile în care un astfel de produs există deja în majoritatea gospodăriilor, înregistrând în schimb o creștere punctuală a cererii de congelatoare în primele luni de introducere a restricțiilor determinate de pandemie”, spune pentru Profit.ro Luiza Novac Nomicos, managing director – country leader pentru România și Bulgaria al grupului american Whirlpool.
CITEȘTE ȘI Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceriAnul 2020 a adus provocări fără precedent și a implicat pentru companie o reinventare a modelului de operare în piața din România, provocările fiind legate în special de asigurarea unui nivel optim de deservire a nevoilor pieței.
Grupul american, prezent în România cu mărcile Whirlpool, Hotpoint si Indesit, este optimist însă atât cu privire la evoluția pieței produselor electrocasnicelor mari, cât și la evoluția propriei cote de piață în 2021.
Compania mizează pe categoriile cu creștere accelerată, precum produsele încorporabile și mașinile de spalat vase, dar vrea să-și consolideze poziția în toate categoriile în care activează, prin adaptarea gamei de produse și a strategiilor de promovare.
Planurile pentru anul în curs sunt continuarea eficientizării proceselor interne, pentru a răspunde cererii, și consolidarea parteneriatelor cu retailerii, inclusive cei online.
CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025Un alt proiect important, de data aceasta la nivelul întregii industrii, vizează tranzacția către produse cu o nouă etichetare energetică, potrivit normelor europene în vigoare, pentru informarea consumatorilor cu privire la performanța energetică a produselor cumpărate. Această reclasificare face posibilă în același timp încadrarea corespunzătoare a viitoarelor produse, care vor fi lansate pe nivele energetice superioare celor existente în prezent.
Cererea tot mai mare influențează pozitiv întreaga industrie locală de electrocasnice mari.
CITEȘTE ȘI FOTO Soluție inovatoare pentru toți șoferii cu probleme pe traseu. În mai puțin de 5 minute ai soluțiaGrupul turc Arcelik, ca exemplu, care fabrică în România frigidere, la Găești, și mașini de spălat în localitatea Ulmi (județul Dâmbovița), a anunțat deja că va investi în creșterea producției de la Găești. Tot pe frigidere se axează și grupul Haier, din China, care se pregătește să inaugureze prima unitate de producție din România, în județul Prahova.
Whirlpool însă nu are în plan, cel puțin pentru moment, construcția unei fabrici.
“La momentul actual, toate investițiile de infrastructură sunt destinate creșterii capacității de producție în fabricile deja existente, pentru a răspunde în mod eficient cererii exprimate de consumatori la nivel global”, spune Novac Nomicos.
Managerul conduce operațiunile grupului Whirlpool în România și Bulgaria din ianuarie 2021, anterior lucrând pentru o altă mare companie americană, P&G.