Retailerul francez Carrefour a decis să extindă lista țărilor în care oprește vânzarea produselor Pepsi, adăugând totodată și alte branduri, parte tot din grupul PepsiCo, în semn de protest față de creșterea prețurilor.
Acum, doar câteva ore mai târziu, Carrefour a decis să extindă țările în care aplică interdicția cu Belgia, Italia și Spania și să completeze lista cu mărcile Mirinda, 7Up, Lay’s, Doritos, Quaker.
Carrefour, care are peste 12.000 de magazine la nivel global, nu a răspuns imediat solicitării de comentarii a The Washington Post.
În Franța, prețurile alimentelor au crescut cu peste 7% de la an la an, în decembrie. Creșterile de preț au atins apogeul în martie 2023, crescând cu aproape 16%.
Afacerile PepsiCo în Europa reprezintă aproximativ 14% din veniturile sale globale, respectiv aproximativ 9 miliarde de dolari.
În octombrie, compania americană PepsiCo anunțase că intenționează o majorare "modestă" a prețurilor în acest an, cererea fiind solidă, în pofida prețurilor ridicate, astfel încât a revizuit în creștere, de trei ori, estimările privind profitul din 2023.
CITEȘTE ȘI Starbucks, schimbare majoră: Poți veni cu paharul personal la toate comenzile. Primești și baniÎn 2023, comercianții cu amănuntul de produse alimentare din câteva țări, inclusiv Germania și Belgia, au anunțat că au oprit comenzile de la furnizorii de produse alimentare, în urma majorării prețurilor.
Gigantul snackurilor și băuturilor a declarat că a crescut prețurile la nivel global cu 11% în medie, contribuind la creșterea veniturilor peste așteptările analiștilor, în ciuda faptului că volumul PepsiCo a scăzut cu 2,5%. Vânzările nete pentru al treilea trimestru au crescut cu aproape 7%, la 23,45 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI Al doilea român numit la conducerea business-ului PepsiCo în RomâniaCa urmare, PepsiCo și-a majorat prognoza pentru întregul an 2023, al treilea trimestru consecutiv în care face acest lucru. Compania se așteaptă acum ca profitul pe acțiune să fie de 7,54 dolari, în creștere de la 7,20 dolari pe acțiune, când a publicat prima dată prognoza în februarie, spune CNN.
La fel ca și alte companii alimentare, Pepsi a majorat prețurile pentru a atenua inflația. Cu toate acestea, s-a înregistrat o oarecare îmbunătățire pentru consumatorii americani, creșterea prețurilor la alimente încetinind în august, cu doar 0,2% pentru luna respectivă. Indicele prețurilor de consum din septembrie va oferi joi o nouă lectură a inflației.
Pepsi a precizat că în America de Nord au crescut și vânzările pentru Gatorade, apa minerală Bubly și sucurile. Compania a anunțat, de asemenea, că intenționează să relanseze Baja Blast, un suc preferat de fani pe care l-a creat împreună cu Taco Bell, în trei varietăți diferite, inclusiv o versiune fără zahăr.
De asemenea, consumatorii ar trebui să se aștepte să vadă în curând pe produsele sale noul logo Pepsi, dezvăluit în martie 2022.
Gerald Pascarelli, analist la Wedbush, a declarat că prețurile au fost, probabil, puțin mai mari, iar volumele au fost, probabil, puțin mai slabe, „dar, la sfârșitul zilei, prețurile pozitive conduc în mod clar la un efect de levier operațional”.
PepsiCo și rivala Coca-Cola au beneficiat de cvasi-dominația lor pe piața globală a băuturilor carbogazoase, precum și de consumatorii atenți la costuri care cheltuiesc pe produse catalogate drept „luxuri accesibile”.