Bringo, controlată de Carrefour - avans fulminant al afacerilor. Compania intră în premieră pe profit

Bringo, controlată de Carrefour - avans fulminant al afacerilor. Compania intră în premieră pe profit
scris 14 iun 2021

Platforma Bringo, o aplicație IT prin intermediul căreia produsele diferitelor magazine pot fi comandate și primite de cumpărători direct acasă, preluată în 2017 de grupul francez de retail Carrefour, tranzacție anunțată în premieră de Profit.ro, a consemnat anul trecut afaceri de 47,4 milioane de lei, de la 6,8 milioane de lei în 2019. După trei ani de pierderi, compania a intrat pe câștig în 2020, cu un profit net de 1,6 milioane de lei.

La finele anului trecut, crențele Bringo Magazin au atins 8,1 milioane de lei, de la 2,5 milioane de lei în 2019, iar datoriile însumau 44,6 milioane de lei, de la peste 35 milioane de lei în urmă cu un an.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete! CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete!

Profit.ro a mai anunțat, în luna mai 2020, că un pachet de acțiuni reprezentând 10% din capitalul social al platformei Bringo a fost transferat pentru 5,75 milioane de lei. La acest preț, prin extrapolare, Bringo Magazin SRL, care operează platforma, are o valoare de 57,5 milioane de lei (11,9 milioane de euro).

Acțiunile au fost cumpărate de la Ascend Netsolutions de către Allib Rom, societate a grupului francez Carrefour, care a ajuns astfel la o cotă de 80%.

Platforma a fost lansată în toamna 2016 de către Beta Software Management (21% din titluri), firmă care a creat programul software pentru ca aplicația să poată funcționa pe smartphone și/sau tabletă și/sau computer, și Ascend Netsolutions (49%), care a mai creat aplicațiile Star Taxi (pentru comenzi taxi online) și Oliviera (pentru comenzi online de la diferite restaurante din București), ultima preluată de platforma Takeaway.com.

Imediat după lansare, aplicația a intrat în Apple Store și Google Play.

Platformă de e-commerce: Cumpărăturile s-au mutat pe online, numărul comenzilor efectuate la magazinele online a crescut cu 44% în primele șase luni, în timp ce valoarea comenzilor a crescut cu 62% CITEȘTE ȘI Platformă de e-commerce: Cumpărăturile s-au mutat pe online, numărul comenzilor efectuate la magazinele online a crescut cu 44% în primele șase luni, în timp ce valoarea comenzilor a crescut cu 62%

Al treilea fondator al Bringo a fost Allib Rom SRL, administrată de Jean-Baptiste Dernoncourt, fost general manager al Carrefour România, cu 30% din acțiuni.

În 2017, cum a anunțat atunci în premieră Profit.ro, Allib Rom a decis să cumpere întreaga participație a Beta Software și a ajuns să dețină 51% din Bringo, alături de Ascend Netsolution (cu 49%), Carrefour preluând astfel controlul asupra platformei. Ulterior, Allib Rom și-a majorat participatia la 70%, prin preluarea unui pachet de acțiuni de 19% cu 200.000 euro, conform unei decizii a acționarilor din iulie 2018, potrivit datelor termene.ro.

viewscnt
Afla mai multe despre
carrefour
bringo
afaceri
profit net